Utloggningstid vid inaktivitet

Lassekongo

www.gokaffe.se
Är det bara jag som tittar till forumet då och då och irriteras varje gång man måste logga in, igen och igen, då den automatiska utloggningstiden vid inaktivitet är så förbaskat kort??

Ja, jo jag har klickat i checkboxen att systemet ska minnas mig...
 

Maglite

Well-known member
Jag har inte heller drabbats av det. Kan vara inloggad i veckor i streck utan att jag blir utloggad. Prova att logga ut manuellt en gång och rensa dina kakor (cookies) så kanske det börjar fungera som det ska. Jag skulle tro att det är kakorna det är fel på. Du kan ju alltid försöka göra en manuell rensning av kakorna om inte utloggningen löser problemet.
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
KG: Hm, du är ju alltid aktiv så det är ju inte så knepigt... 2265 inlägg vs 220...
Själv sitter jag på Firefox, vad surfar du med?
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Japp, testar att vara inaktiv ½h nu... Återkommer med rapport om jag var tvungen att logga in, igen... Ha det!
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Nu raderade jag kakorna mha WebDevloper istället, får se om det hjälper... Körde typ clear private data tidigare...
 

martook

Well-known member
Jag loggar aldrig in, och kör också firefox... både i linux och windows, så det bör ju bara vara något i dina inställningar som strular, helt klart.
 

Tobbe_L

Well-known member
Min dator minns mig:D
Så jag behöver inte logga in förren jag rensar kakor.
Det är inte så att du har inaktiverat kakorna i eldräven..
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Ska kolla mer innan jag definitivt vet, men det lutar åt att webdevs kakrensning gjorde susen... Ett plug-in som varmt rekommenderas för övrigt, WebDeveloper!
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Hmmm, webdeveloper var lite kul. :)

Annars kan jag rekommendera Adblock Plus. Så slipper man alla reklamrutor som bara stör och tar tid att ladda. Och givetvis Download Statusbar och sedan ska man ha Metal Lios Vista som theme.

:coffee:
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Så! Nu fungerar det! Loggade på straxt före kl 19 och nu, 3½ h senare behövde jag inte logga in igen...

Japp, Adblock är verkligen niiiice... Testat FoxyTunes? Lyssnar man på musik så är den grym...
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Testa att klicka på låtnamnet i listen så öppnas en sida som hämtar data från en massa ställen om gruppen/låten. Synd bara att Pandora gått och döttihjäl för oss som inte bor i USA...

Verkade som att en rejäl kakupprensning med webdev gjorde susen. Nu är jag inloggad så det förslår! :)
 

martook

Well-known member
Adblocken blir ju extra bra när man lägger in Adblock Filterset.G updater... ser man nästan ingen reklam nånstans :)

Andra bra addons man måste ha är: Colorful Tabs, Exif viewer, Firebug (piskar web developer), Image zoom, Tab Mix Plus och TinyUrl creator. Sen finns det några andra som är trevliga, men inte lika nödvändiga som de ovan! :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp