*SÅLD* QM Andreja Premium säljes

AA

Skottjägare
Hej,

Säljer min QM Andreja Premium då jag drabbats av uppgraderingsfeber.
Maskinen som givetvis är i nyskick inköptes för ca 18 månader sedan och är väldigt sporadiskt använd (tyvärr). En del resande och privata "resor-i-livet" har gjort att den mest stått oanvänd. Nu när jag fått lite mer tid så har febern slagit till.....

Alla tillbehör och förpackningar som medföljande när jag köpte den ny finns kvar plus lite extra slitdelar som packningar och dyl. Med maskinen medföljer även ett naket portafilter och trippelkorg.
Eventuellt finns är 2 st tampers som kan medfölja. En Impod Interrogativo och en Coffeelab.

Pris? Jag har tyvärr inte den blekaste aning. Ge ett bud så får vi se. Maskinen skall säljas.
Bilder mailas gärna om så önskas.

Maskinen befinner sig ca 6km utanför Malmö och det bästa vore om eventuell köpare hämtar och testkör själv. Givetvis så kan jag skicka oxå.

Vid intresse så skicka PM eller maila mej på anders.augustsson at gmail.com

/AA
 

AA

Skottjägare
Febern är av den svåra sorten... :)

Hjärtat säger en Synesso, hjärnan en GS3 och kontot en Vivaldi II.
Vilket det blir beror på dagsform den dag då jag klickar på köp-knappen.

/AA
 

Lars

Well-known member
Febern är av den svåra sorten... :)

Hjärtat säger en Synesso, hjärnan en GS3 och kontot en Vivaldi II.
Vilket det blir beror på dagsform den dag då jag klickar på köp-knappen.

/AA

Klockren lägesanalys av vad som väntar om man skall uppgradera från en schysst H/X-maskin. Det finns egentligen inte så många val om det skall bli ett ordentligt lyft.
 

rhide

Well-known member
fan... det här ser ju riktigt intressant ut :E det verkar som du har smittat mig :(
 

AA

Skottjägare
Väntetiden är enligt Fredrik 6-8 veckor och det kan man ju lätt stå ut med.

Idag är dagsformen följande:
GS3 80%
VII 15%
Synesso 5%

/AA
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Var kan du beställa en Synesso, och till vilket pris? Svensk återförsäljare?

(ja, den ligger långt efter, men eftersom den finns med som ett alternativ så tänkte jag att du har koll på vad den kostar och var man kan köpa en).
 

mag

Well-known member
Idag är dagsformen följande:
GS3 80%
VII 15%
Synesso 5%

Spännande! Och vad härligt med folk som har råd att ta sitt nördintresse på allvar ... önskar jag hade detsamma. Håll oss uppdaterade om vad som sker, så får vi väl se om viruset verkligen smittar genom nätkontakt :)
 

AA

Skottjägare
Ehrrmm, kanske känns offtopic i din sälj tråd... men jag tänkte bara kolla så att du inte har missat Dalla Corte Mini (eller hellre Dalla Corte Super Mini) som alternativ till den nya maskinen.

Hittade en intressant tråd om den: http://www.coffeegeek.com/forums/espresso/machines/303853?Page=1

Så länge inlägget innehåller någon form av koppling till kaffe eller maskiner så kan det inte bli off-topic! ;)

Jag har spanat in dessa och dom (speciellt Supern) är säkerligen grymt bra och mer än tillräcklig till mej men det är nåt som fattas emotionellt när jag ser och läser om "henne".

Hade det funnits en köpknapp just nu någonstans så hade den varit beställd! Tur jag inte har telefonnumret till säljaren..

/AA
 

AA

Skottjägare
Var kan du beställa en Synesso, och till vilket pris? Svensk återförsäljare?

(ja, den ligger långt efter, men eftersom den finns med som ett alternativ så tänkte jag att du har koll på vad den kostar och var man kan köpa en).

Enligt Filip på Brasett så ligger den runt 60' vilket är lite väl häftigt.
Den är för dyr och lite väl mycket fulsnygg.
GS3:an är också för dyr men riktigt snygg så en sån blir det nog....

/AA
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Med det priset så är en GS3 definitivt ett klokare köp känns det som.
Jag kommer att bli grymt avundsjuk på dig, även om jag inte gillar utseendet på GS3 så mycket...

:coffee:
 

Lars

Well-known member
Till den viktigare frågan, vilken kvarn skall du satsa på? ;-) En modifierad Robur kanske?
 

AA

Skottjägare
Till den viktigare frågan, vilken kvarn skall du satsa på? ;-) En modifierad Robur kanske?

Om det nu blir ett inköp av en GS3 så lär nog min mini få jobba lite innan det blir dags för kvarn.
Men då så många köpt kvarn nyligen så kanske man får kvarnfeber oxå ;)

Det känns som om det är ett grymt tryck på kvarnfronten just nu. Alla skriver om kvarnar och en del tillverkare verkar ha nytt på gång så det kan nog bli riktigt intressant när det blir dags att uppgradera.

Ha de´

/AA
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,670
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp