Engångsmuggar

iceaway

Well-known member
Nån som vet vart man kan få tag på såna där engångsmuggar med lock som man får till kaffet på typ pressbyrån/7-11? Vore perfekt att ha till kaffet på morgonen eftersom man är alldeles för stressad för att sitta kvar hemma och dricka ;)
 

Anne

Well-known member
Japp, tipsar om samma som förr, Martin Ohlsson grossist. Nu behöver man iofs kort för att handla där, men du kanske har kontakt med nån som har? (På kth skulle jag tippa att kåren och/eller sektionerna kanske har, t.ex.)
 

iceaway

Well-known member
Japp, tipsar om samma som förr, Martin Ohlsson grossist. Nu behöver man iofs kort för att handla där, men du kanske har kontakt med nån som har? (På kth skulle jag tippa att kåren och/eller sektionerna kanske har, t.ex.)

Jag tror faktiskt att någon i familjen har kort där. Tack för tipset :) Ska dit och kolla nästa gång jag har vägarna förbi!
 

Lazzaron

Member
Samma svar som i den andra tråden, kontorstillbehörskedjan Corporate Express säljer liknande muggar med lock. Är själv inne på min fjärde omgång muggar därifrån...

För närmaste butik, se Corporate Express
 

Magnuz

Active member
Ingen i Göteborg som kan dela på ett "1000-pack" 35ml Latte-muggar med Lock från Moteriva? Kanske räcker med 500st till att börja med? :)

/Magnus
 

Magnuz

Active member
Ingen som vill dela 500st Monteriva Muggar med mig om man köper ett 1000-pack? Annars kanske det finns billigare att köpa i Göteborg? Har letat men inte hittat, kanske finns på Martin Ohlsson grossist eller liknande men då ska man ha företag/bil/tid över dagtid osv. osv. vilket jag inte har :)

/Magnus
 

Englund

Well-known member
Vi har komposterbara muggar till vår takeaway och kan ev sälja några styckvis om någon är intresserad. Kanske inte det mest ekonomiska alternativet, men en bra kompromiss om man vill använda engångsmuggar.
 

rhide

Well-known member
AxFood är en motsvarighet till Martin Olsson och jag har köpt engångsmuggar där någon gång, men de är faktiskt ganska dyra. För att vara en grossist är de inte särskilt fördelaktiga faktiskt.

Här hittade jag muggar med bra pris!
http://www.esska-teknik.se/s/mugg-med-eller-utan-tryck-0-2-0-3-l,pd5260,,956200000000.html
Dock är det minus frakt och moms, men man hamnar ju ändå runt 0.7-0.8kr extra per kaffe vilket det kanske kan vara värt...
 

Andy

Active member
Kaffemaskinen har också. Med Mauro logga! I varje fall när jag köpte från dem, för ett år sen typ.
 

hpnotini

Member
Schyssta Take-away muggar?

Har letat runt lite, även fått ett antal leveranser av polare som jobbar som barista.
Men skulle vilja ha en riktigt schysst Take-awaymugg att ha hemma.
Helst i två storlekar och med lock till dessa.
Har ni några guldkorn som ni sitter inne på?
Internetaffär som mysig liten kaffevrå, jag behöver tips!
Kanske till och med en bild.
 

hpnotini

Member
nej nej! Ni är fel ute!
Eller bchi är någorlunda rätt, fast jag har redan kollat på kaffegrossisten, men den är inte speciellt vacker..
Jag vill ha en snygg och bra take-away mugg, som man kan slänga i närmsta papperskorg när man är "klar".
Thermosmuggar är jag allergisk mot ;)
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp