Har du andra smakintressen?

Vad gillar du? (Flera val)

  • Vin

    Röster: 21 7.6%
  • Whisky

    Röster: 19 6.9%
  • Öl

    Röster: 26 9.4%
  • Mat

    Röster: 98 35.5%
  • Bakning

    Röster: 44 15.9%
  • Annat

    Röster: 96 34.8%

  • Totala väljare
    276

josef

Well-known member
kryssade i varenda en. det mesta som har med smak att göra är roligt, intressant och ger blodad tand för mer!
 

jazz

Active member
Ardbeg +alla goda malt whisky , goda rödviner , god mat ,ale öl, godis en gång i veckan,
god film , bra musik , man kan hålla på hur länge som helst ,det finnst så mycket som är gott.....;)
 

kellogs

Well-known member
Vill slå ett slag för Krusovice Cerne, ett mörkt tjeckiskt öl med mycket fina smaker kaffe choklad etc. Finns inte på systemet (möjligt att det finns som beställningsvara) utan som 3,5:a på Ica

EDIT: Fanns tydligen på bolaget numera...
 

zix

Well-known member
När vi ändå är inne på öl, så vill jag klunka en klunk för Tuborg Rød. Nu tillbaka i Tuborgs sortiment på begäran från traditionsälskande danskar (jag vet inte om det är sant att den var borta ett tag, men det är ju en vacker historia... att den kom tillbaka alltså).
Köper alltid så många vi har råd med när vi är över, men på nåt konstigt sätt så tar de alltid slut innan man hunnit säga flaska. Frågar man mig så är det svårt att hitta ett bättre balanserat och mer drickvänligt mörkt öl. Ursympatiskt. Inte är det så starkt heller.
 

.:bagge:.

Member
Öl - jatack, gärna tjeckisk sådan
Maltwhisky, jo man tackar! Benriach Curiositas, Ardbeg, Auchentoshan, Bowmore....listan är lång!
Mat - allt (utom bruna bönor - I hate bruna bönor) är gott, på ett eller annat sätt.
Bakning - jag har blivit helt insnöad (inmjölad?) på bakning just nu. Brödbakning, vill säga (även om gårdagens äpple-/kanelmuffins, toppade med smuldeg, blev väldigt mumsiga), och just nu är det levainbröd som gäller.
 

MartinForsberg

Well-known member
Annat: E1T, Dekatrons Nixies, Pixies och Espressomaskiner......
Öl: Duvel - kan inte vara utan
Vin: Tahbilk Marsanne (nr 6406) och Riojor!
Whiskey: Single Malt att njuta till Blended att (just det!) blanda med
Mat: Asiatisk i alla former och Sushi
bakning: Vill men kan inte så mycket, får öva mer!
 

theseal

Kaffeterroristen
måste man välja? ALLT som är gott är ju just, gott..

/säl med en softspot för mat, vin, sprit och röka.
 

Buffeln

Well-known member
Jag håller med Sälen! En riktigt god middag med goda viner, god Cognac e.d. bra sprit och gott kaffe avslutat med en fet cigarr. Livet blir inte mycket bättre än så. :)
 

petrucci

Active member
Öl har alltid varit en klar favorit för mig och då specielt weissbier. Martini wiessbier finns i systemets beställningssortiment och är en riktigt törstsläckare. Testa den, men kanske först till sommaren!
 

Gholam

Well-known member
Det här med kaffe efter maten har jag aldrig förstått. Kaffe till ostsmörgåsen på morgonen eller till bullen på eftermiddan är ett måste men efter maten förstör den ju bara njutningen man känner efter maten. Jag får bara inte ihop det...
 

Almapeso

Well-known member
Det här med kaffe efter maten har jag aldrig förstått. Kaffe till ostsmörgåsen på morgonen eller till bullen på eftermiddan är ett måste men efter maten förstör den ju bara njutningen man känner efter maten. Jag får bara inte ihop det...

Rent fysiologiskt har det väl med själva matsmältningen att göra. Den energi som matsmältningen tar skapar ett sug i kroppen efter snabb påfyllning. I detta fall kaffe. (eller en chokladbit om man så vill)
 

Microtimer

Well-known member
Mitt kaffeintresse har utvecklats ur insikten att man inte kan dricka god whisky,cognac,öl,vin eller whatever med alkohol varje dag. Så för att få grotta in sig i något på vardagsbasis så kompletterar jag mina övriga ovanstående smakintressen med kaffet. God mat som jag helst tillagar själv är ett annat intresse vilken kompletteras med brödbak.
 

TTobbe

Well-known member
Smaker

Mat och god dryck är livets goda gjorde en grönsakspaj som smaksattes med lite muskot mums.
 

robbowan

Well-known member
Jag har en grundutbildning i Gastronomi och mostvarande steg 1 sommelier så vin och mat är ett självklart intresse.

Viner från Rhone, Bourgogne, Priorat, Bierzo, Australien samt vissa delar av Italien har jag en förkärlek för. Amarone är aldrig fel.

Tyska viner är jag inte såld på, champagne tycker jag är överskattat (eller ej prisvärt) och Portugal kommer.

Mat och ost är jag såld på, choklad är ok men desserter kan jag oftast vara utan (kan ta en carajillo istället).

Cognac rankar jag före whisky (amerikanska varianter undanbedes annat än som drinkbas) och lagrad rom samt calva.

Cubanska cigarrer före dominikanska - dessutom har jag en hel hög hemma i humidoren efter cubaresan.

Öl... Tja... Finns så mycket bra.

Fotboll... Engelsk för kvaliteten och svensk för ursprunget.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp