Visa resultat för omröstning: Vad gillar du? (Flera val)

Antal röster
297. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Vin

192 64,65%
  • Whisky

158 53,20%
  • Öl

181 60,94%
  • Mat

222 74,75%
  • Bakning

90 30,30%
  • Annat

103 34,68%
Flervalsomröstning.
Sidan 3 av 10 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 17 till 24 av 74
    Hmm, kan inte sätta ett riktigt svar på den frågan då öl kan vara mycket gott, whisky likaså, vin dricks emellanåt (då enbart de som fått bra recensioner, måste jag tillägga ) och mat, tja, det är väl det vi lever på! Lagade så sent som idag kycklingfilé med krämig currysås och basmatiris, mums!

allt man fick välja gillar jag. bakar dock alldeles för sällan. Mest gillar jag nog dock sprit och öl. Whiskey och grappa är nog det som slinker ner mest just nu, detta oftast i kombination med belgisk öl.

Bra rökig single malt whisky
    I don't have a problem with caffeine. I have a problem without caffeine!

Belgisk öl, kwak, rochefort 10 fast såhär på sommaren rekommenderas hoegaarden iskall.
    Whisky, laphroaig men även glenmorangie är mys
    Vin, just nu är jag en sucker för Vila Santa.
    Ost, en fin parmesan eller varför inte en klassisk västerbottensost som andra nämnde.
    Salami
    Balsamvinäger
    Frukt(!)
    latte art | Jag har inte tid att dricka dåligt kaffe

Senior Member svartvests avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Choklad är gott, kan rekomendera Sambirano från Madagaskar.

Idag tog jag ut ett förskott på årets honung, en för sommar sötma, lätta toner av maskros. Underbart. Ser redan fram emot föreningens provsmakning till hösten.

Jag kryssade i allt, till ostfavoriterna

Parmesan - självklart
    Primadonna-ett mellanting mellan parmesan och lagrad "svensk" hårdost, underbart
    Så älskar jag ovan nämnda klassiska hårdost, en riktigt god prästost tycker jag slår västerbotten på fingrarna, lite krämigare och mer smak (om man frågar mig)

Citat Ursprungligen postat av treefinger Visa inlägg
    Belgisk öl, kwak, rochefort 10 fast såhär på sommaren rekommenderas hoegaarden iskall.
    Whisky, laphroaig men även glenmorangie är mys
    Vin, just nu är jag en sucker för Vila Santa.
    Ost, en fin parmesan eller varför inte en klassisk västerbottensost som andra nämnde.
    Salami
    Balsamvinäger
    Frukt(!)
    Köpte Hoegaarde Grand Cru på bolaget för ett par veckor sedan. Den var helt enorm. Hur bra som helst. Kan tycka att vanliga är lite vattning och tunn i smaken. Grand Crun var mycket fylligare. Fast lite farlig är den, upptäckte efter en stund att den var 8% och slank ner som vatten

Japp.. grand cru är speciell. Faktiskt den första blond jag lärde mig uppskatta. Otroligt mycket smak, dock tycker jag den bör drickas väääl kyld. Får den bli ljummen så ökar spritigheten rätt markant.
    latte art | Jag har inte tid att dricka dåligt kaffe

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •