Har du andra smakintressen?

Vad gillar du? (Flera val)

  • Vin

    Röster: 21 7.6%
  • Whisky

    Röster: 19 6.9%
  • Öl

    Röster: 26 9.4%
  • Mat

    Röster: 98 35.5%
  • Bakning

    Röster: 44 15.9%
  • Annat

    Röster: 96 34.8%

  • Totala väljare
    276

svartvest

Well-known member
Choklad är gott, kan rekomendera Sambirano från Madagaskar.

Idag tog jag ut ett förskott på årets honung, en för sommar sötma, lätta toner av maskros. Underbart. Ser redan fram emot föreningens provsmakning till hösten.
 

blomkål

Active member
Jag kryssade i allt, till ostfavoriterna

Parmesan - självklart
Primadonna-ett mellanting mellan parmesan och lagrad "svensk" hårdost, underbart
Så älskar jag ovan nämnda klassiska hårdost, en riktigt god prästost tycker jag slår västerbotten på fingrarna, lite krämigare och mer smak (om man frågar mig)
 

Dunne

Well-known member
Belgisk öl, kwak, rochefort 10 fast såhär på sommaren rekommenderas hoegaarden iskall.
Whisky, laphroaig men även glenmorangie är mys
Vin, just nu är jag en sucker för Vila Santa.
Ost, en fin parmesan eller varför inte en klassisk västerbottensost som andra nämnde.
Salami
Balsamvinäger
Frukt(!)

Köpte Hoegaarde Grand Cru på bolaget för ett par veckor sedan. Den var helt enorm. Hur bra som helst. Kan tycka att vanliga är lite vattning och tunn i smaken. Grand Crun var mycket fylligare. Fast lite farlig är den, upptäckte efter en stund att den var 8% och slank ner som vatten ;)
 

treefinger

Well-known member
Japp.. grand cru är speciell. Faktiskt den första blond jag lärde mig uppskatta. Otroligt mycket smak, dock tycker jag den bör drickas väääl kyld. Får den bli ljummen så ökar spritigheten rätt markant.
 

Tobias

Well-known member
Kwak är gott, särskilt speciellt i de mysiga glasen. En annan favvo är Chimay de där munkarna kan göra öl alltså!
 

blomkål

Active member
Man kanske skulle ge sig in i belgarträsket, annars brukar jag mest gilla trevliga ale, lager och porter/stout. Generellt sett tycker jag belgarna brukar vara lite för söta och sakna beska, men smakpreferenserna uvecklas så kanske är det dags att prova lite belgarbärs igen. Var ska man börja?
 

vanhoffen

Well-known member
belgisk öl är en höjdare men jag håller med treefinger om att det blir lite väl en varm sommarkväll, passar mer för att få upp värmen under den långa vintern. hellre då en Hell från jämtlandsöl.
Gillar alla deras öl och speciellt deras lager så här på sommaren.
 

blomkål

Active member
Hell är underbar, jag gillar även ölen från Nynäshamn ångbryggeri, Bedarö bitter är riktigt god och finns ganska ofta på systemet.
 

johey

Well-known member
Laga mat är skoj. I min mat finns det ofta massor av lök (!), vitlök (!!) och chili (!!!). En rökig whisky kan man ju anse sig förtjäna ibland också. Får jag för mig att käka godis så är det lakrits som gäller.
 

johey

Well-known member
Välkommen tillbaka johey - har du varit bortrest?

Hehe. Tack! :) Nja, njä. Lång historia. Har slutat plugga, börjat jobba, har flyttat, har varit ganska mycket utan Internetuppkoppling mm. Har helt enkelt fått prioritera om min tid lite. Hänga på diverse forum dygnet runt får nog anses tillhöra det förflutna... :p Men ja, utan att lova för mycket kan jag säga att jag ska försöka kolla in här lite oftare. Heh.
 

johey

Well-known member
Lol :) .. Jo tack. Det brukar nästan alltid bli bra nu. Har inte fått till någon värsting eller så, men det blir hyfsat konstant resultat. Alltid nåt. :) Dock brukar jag mest dricka espresso, så det blir inte så oerhört mycket övning på skumning.
 

hrbrun

Well-known member
olivolja! det är fina grejer det....!

för att inte tala om spanska och italienska skinkor... och indisk mat... ojojoj... nu blev jag hungrig... på riktigt.
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,625
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp