Har du andra smakintressen?

Vad gillar du? (Flera val)

  • Vin

    Röster: 21 7.6%
  • Whisky

    Röster: 19 6.9%
  • Öl

    Röster: 26 9.4%
  • Mat

    Röster: 98 35.5%
  • Bakning

    Röster: 44 15.9%
  • Annat

    Röster: 96 34.8%

  • Totala väljare
    276

Molarin

Well-known member
Många kaffenördar är intresserade även av andra smaker. Berätta vad du gillar!

Flera val möljigt!
 

iceaway

Well-known member
Öl för min del, men det blir även lite gott vin och god mat då och då ;) (när man tröttnat på att äta köttbullar och makaroner i en vecka)
 

Zalve

Well-known member
Bakning,,, Jag tolkade det som att Baka,,, (vilket jag inte gillar)
Däremot ärdet väl FÅ saker som slår nybakade bullar. :p
 

Anne

Well-known member
Framför allt god mat, och gärna bakning också. Och vin. Och i rätt liten grad, whisky.
 

augusto

Well-known member
Konjak, ja visst!

Gott vin och god mat, framför allt. Det händer ganska ofta att jag kollar
Annes "site". Jag bakar bröd nästan varje dag. Bra konjak, ja visst! :)

Mycket ofta, kollar jag också: www.receitasemenus.net/ (men den är på portugisiska.) :blush:
 
Öl och whisky.. God öl till maten, kaffe efter maten och Islay whisky efter det. Men visst byter man ut ölen mot vin ibland men det är inget brinnande intresse för vin (än)
 

augusto

Well-known member
Det har du helt rätt i, Axel.

Laga god mat och resa är bland det bästa som finns i livet. :) :D :lol:
 

Kitty

Member
Efter kaffe kommer whisky, mat, vin, choklad. I den ordningen.
Bakning, nää. Tänker bara på svårdiskade degbunkar med klägg i.Fast det är ju gott att äta bullar och sånt:) (får önska en man som gillar att baka då).
 

zix

Well-known member
allt av det här ovan. "Annat" inkluderar till exempel cigarrer (bara att röka dem, inte äta...), konjak, färskt Genebröd med västerbottenost...
 

Holma

Active member
Hmm, kan inte sätta ett riktigt svar på den frågan då öl kan vara mycket gott, whisky likaså, vin dricks emellanåt (då enbart de som fått bra recensioner, måste jag tillägga ;)) och mat, tja, det är väl det vi lever på! Lagade så sent som idag kycklingfilé med krämig currysås och basmatiris, mums!
 

Dunne

Well-known member
allt man fick välja gillar jag. bakar dock alldeles för sällan. Mest gillar jag nog dock sprit och öl. Whiskey och grappa är nog det som slinker ner mest just nu, detta oftast i kombination med belgisk öl.
 

treefinger

Well-known member
Belgisk öl, kwak, rochefort 10 fast såhär på sommaren rekommenderas hoegaarden iskall.
Whisky, laphroaig men även glenmorangie är mys
Vin, just nu är jag en sucker för Vila Santa.
Ost, en fin parmesan eller varför inte en klassisk västerbottensost som andra nämnde.
Salami
Balsamvinäger
Frukt(!)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp