Kort att lämna på kaffeställen!

Molarin

Well-known member
Det har ju diskuterats förr...

Om vi ska ha ett kort att dela ut när vi druckit kaffe nånstans, vad ska det isåfall stå på det?


"Hej!
Jag som lämnat detta kort kommer att skriva om mitt besök hos er på RiktigtKaffe. Kom gärna dit och läs om mitt och andra kaffedrickares besök hos er.

RiktigtKaffe.se är sveriges samlingsplats för kaffedrickare, baristor och koffeinister. Välkommen att bli medlem du med!"

Så här ser korten ut:
riktigtkaffekort.jpg


Och de finns att hämta på Kaffebaren på Väster i Malmö samt på Kaffemaskinen i Göteborg.
 

Molarin

Well-known member
Ni som vill ha en bunt kort kan skicka ett pm till mig med adress så ska jag försöka fixa detta.
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Eller så gör du en mall med loggan på som man kan skriva ut själv.
Hur som helst så kommer det att gå en rysning genom landet...
Av fasa, skräck eller förväntan!
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Ingen plats för eget betyg tycker jag. Om någon blir putt på en småsak och sätter dåligt betyg redan från start, så att säga, kanske caféinnehavaren/baristan inte ens ids gå in här och kolla.
 

Axel

Well-known member
Håller med Cheff, inge betyg på plats, utan skriv de såfall här med en utförlig beskrivning, känns bäst på det sättet tycker jag!
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Nä, nån klass måste det vara. Minst 270 g bestruket papper och tryck på båda sidor. :)

Tryck på båda sidor är inget problem med en dubbelsidig pdf! (Blir hur bra som helst om man använder ett visitkortsprogram) Men 270 g papperet känns hårt att köpa för detta till lasern..... :(

Får kanske be om några.... :blush:

Hur som helst så är det en kanon grejj, synd bara att man inte kommer att få ge så mycket ros, utan mer vad dom skulle ha gjort istället.
 

Zalve

Well-known member
Det kan ju vara lärorikt för dem.
Vem vet, nästa gång kanske de får en positiv kommentar på kortet.
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Du kanske ska skriva ut på rispapper då, med tanke på att det inte blir så mycket ros ;)

Fyndigt Bjarne, tog lite tid innan det kopplade för mig....

Man får försöka skriva den negativa kritiken på ett konstruktivt och förklarande sätt, annars tappar dom nog självförtroendet eller går i färsvarsställning tror jag.
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Ingen plats för eget betyg tycker jag. Om någon blir putt på en småsak och sätter dåligt betyg redan från start, så att säga, kanske caféinnehavaren/baristan inte ens ids gå in här och kolla.

Jag håller med dig helt och hållet. Jag tror att man måste vara väldigt ödmjuk trots att man kritiserar.
Skulle vara bra med en ny forumdel som heter typ besökta kaffeställen av Riktigtkaffe eller något i den stilen och en länk direkt in på den forumsdelen också på kortet.
Kul också att dom kan PM:a en och kanske be en att komma tillbaka och förklara vad man menade och eventuellt prova en till kaffe på deras nya sätt att tillaga den. Eller bara chansen att skälla ut en på plats :unsure: Skit samma jag står för vad jag tycker, så hoppas att dom hör av sig! :cool:
 

Molarin

Well-known member
Nu finns det kort att hämta på Kaffemaskinen i Göteborg. Hoppas kunna lämna en bunt nånstans i Malmö också, nästa vecka.

Tiller som skickat era adresser... De är på g! Postar i helgen!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp