Vinkväll

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Angående vinkvällen ska jag kolla med Hannes imorgon och se vad han säger. Jag återkommer.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Har varit och snackat med Hannes precis. Han tyckte det var en svinbra idé och var med på noterna. För 150 kr per pers (om vi är ca 10-12 personer) exklusive vin skulle han ge oss en grymt lärorik kväll. Han tyckte att ca fyra viner var lagom. Hannes kunde även ta fram förslag på lämpliga viner om vi inte gjorde det själva.
Vad tror ni om detta?
 

mrjohan

Well-known member
Låter mycket bra. Håller med om att Hannes kan rekommendera oss noviser lämpliga viner.
 

zero

Active member
jag är mé... sedan dricker vi HB resten av kvällen.
tack för att ni kom senast,kristian
 

Joakim C

Well-known member
Jag + sambo är med. Låt oss koordinera datum så fort som möjligt. Att Hannes rekommenderar viner låter som en bra idé.

Edit: Om vi får en rekommenderad lista på viner kan jag ta på mig att inhandla dem.
 

Tan76

Active member
Är på

Vin kväll är en förträfflig idé - jag är absolut med!

Har för övrigt invigt min maskin idag :)


Jonatan
 

Joakim C

Well-known member
Kanon... Eftersom Hannes sa 10-12pers och flera av oss ska ha respektive med så har vi nog nått maxnivån nu (det kommer flera kvällar för dem som inte har "anmält" sig ännu). Kan de som vill me skicka mig ett mail på joakim@chos.se så samanställer jag deltagarna och ser om vi kan fastställa ett datum. På förslag är fredag 6e eller 13e juli. Vinförslag är upp till oss. Jag föreslår att bara köra rött, Sydafrika eller Australien, men kom gärna med andra förslag så tar vi majoretsbeslut om det. Pris blir som sagt troligtvis 150,-/pers +vin och för det har Hannes utlovat en mycket trevlig kväll :D
 

fiddlerman

Well-known member
För mig 29e Juni. Tyvärr går inte dom andra två förslag på grund av semester planer.:( Eventuellt den 6e om vi ändrar en grej. Är i Frankrike den 13e Juli.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Tänkte och kila och snacka med Hannes nu. Jag jobbar både datum som är på tapeten, kan vara på plats ca klockan 20:00. Kanske blir sent för resterande. Ska kolla med hannes om vad han säger. Återkommer.
 

Joakim C

Well-known member
Tänkte och kila och snacka med Hannes nu. Jag jobbar både datum som är på tapeten, kan vara på plats ca klockan 20:00. Kanske blir sent för resterande. Ska kolla med hannes om vad han säger. Återkommer.

Är det en fredag är 20.00 nog en helt ok tid. Då hinner man äta en bit hemma utan att stressa och sen möta upp.
 

Joakim C

Well-known member
Pga ett avhopp finns fortfarande två platser lediga till Fredagens vinprovning. Bara att hoppa på den som känner för det.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp