Svensk Kaffeinformation

Molarin

Well-known member
svkaffeinfo.jpg


Svensk Kaffeinformation som drivs av sveriges kaffeleverantörer har fräschat upp sin sajt. Riktigt snygg blev den!

www.kaffeinformation.se
 

Maglite

Well-known member
Riktigt snygg som sagt. En hel del matnyttig information också.
Alla kanske inte riktigt håller med om sista steget i att tillreda en espresso dock :).
 

knasper

Well-known member
Att köpa kaffe direkt från Etiopien - till rättvist pris - verkar alla tycka vara bra...
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Det är ju genom att kapa mellanhänderna som man kan vara säker på att "extraslantarna" kommer ända fram, istället för att decimeras genom leden av mellanhänder.:cool:
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Ska man vara kritisk (och det ska man väl) vore det allra mest seriöst av er att sedan löpande lägga beställning på samma, eller högre, kvantitet för att inte störa produktionen. Ojämnhet i odlarnas produktion, pga ojämn ordergång, kan inte heller vara bra för dom. Om man ska vara kritisk och fortsätta rättvisetänkandet.
 

Molarin

Well-known member
Det är något alla håller med om på riktigkaffe.se, men det finns flera... :)

Nja... Vi har medlemmar från både små och stora rosterier. Och från grossister. Och handlare.

Men jag tror inte att de blir jättesura för att några importerar ett par hundra kilo kaffe.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Ska man vara kritisk (och det ska man väl) vore det allra mest seriöst av er att sedan löpande lägga beställning på samma, eller högre, kvantitet för att inte störa produktionen.

Skojare där! :lol:

Visst, vi tar väl en 30 till 40 sextiokilossäckar så att vi inte stör odlarna i onödan (som får mer betalt av oss än av grossister).
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Har aldrig varit mer uppryckt :cool: Jag bara säger vad jag tycker. Gör inte du det? :lol:
Varför skulle jag vara bitter förresten? Tar du inte dig själv på lite för stort allvar med den kommentaren :eek:hmy:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Så bra då! :)
Varför du skulle vara bitter? Jag vet inte, det känns bara som om det är lite mer surmulna svar nuförtiden. Kanske bara som det verkar.

:cool:
 

Johan

Well-known member
Efter att ha tittat på riktigtkaffe.se och kaffeinformation.se så känns det som om brunt är det nya svarta ;)

--Johan
 

theseal

Kaffeterroristen
hmmm, medlemmarna ser ju mer ut som kaffevärldens motsvarighet till Nürnbergprocessen.....

Nestle, löfbergs, osv.. ingen av de som av "oss kaffenerdar" ses som kunniga i ämnet...


/niclas eder konspirationsteoretiker
 

Englund

Well-known member
Det finns iofs kunniga människor även hos många av de stora drakarna. Däremot prioriterar de en annan marknad. Kolla bara vem som vann koppnings-sm förra året :)
 

lupoo

Well-known member
Ett tips! Om man hittar "något nytt", gör en sökning i forumet för "risken finns" att någon har hunnit före.

Då kan man hitta, exempelvis en tråd om Svensk Kaffeinformation.

Posta gärna i den tråden så blir den aktuell igen.

Struktur skapar ordning" (säger han som sitter med en febersjuk son i ett hem som är helt uppochner vänt pga renovering)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp