Vilken forumstil använder du?

Vilken forumstil använder du?

  • Evo

    Röster: 6 16.7%
  • Evo g

    Röster: 19 52.8%
  • Evo anpassad för Opera

    Röster: 5 13.9%
  • Curves

    Röster: 1 2.8%
  • Curves ljus tapet

    Röster: 5 13.9%

  • Totala väljare
    36

Molarin

Well-known member
Nu när jag uppdaterar en del så är det en himla massa merarbete när man har fler olika stilar. Tänkte eventuellt döda Curves-stilarna, är det nån som blir förbannad då?
 

Bjarne

Well-known member
Jag använder Opera-anpassade Evo, lite för att flickvännen fixat med den, men annars Evo för den känns ljus och trevlig.
 

Pac

Maskindoktorn
Vadå forumstil???

Jag har en brun tapet vars 3D-effekt gör att jag funderar på om det är värt det...:(

Är den en del av "forumstilen"? Kan man få bort den?:eek:hmy:

Hur/Var justerar man detta?
 

Maglite

Well-known member
Längst ner på sidan kan du byta forumstil och språk.

Det står förmodligen "Ego g" och "Svenska" längst ner nu, det är basinställningen om jag inte minns fel.
 

Molarin

Well-known member
Vadå forumstil???

Jag har en brun tapet vars 3D-effekt gör att jag funderar på om det är värt det...:(

Är den en del av "forumstilen"? Kan man få bort den?:eek:hmy:

Hur/Var justerar man detta?

3D-effekt? Ojojoj! Måste vara en strukturtapet då. Hade jag ingen aning om. :D
 

Pac

Maskindoktorn
äntligen!

Maglite Tack!

Evo G stod det. Den stilen gör att det börjar snurra i huvudet.:eek:hmy:
Evo, curves och curves ljus tapet är klart bättre.:)

3D-effekt? Ojojoj! Måste vara en strukturtapet då. Hade jag ingen aning om. :D

Molarin, det är skitfräckt med mönstrade bakgrunder. Dock gör det texten svårläst.
Om man vill att en text skall vara lättläst bör ytorna runt texten vara förhållandevis rena från mönster och färgskiftningar. Kolla på www.SVD.se, www.expressen.se, www.hififorum.nu, http://www.toomuchcoffee.com/index.php?name=PNphpBB2, http://homeroasters.org/php/forum/index.php

"Släta" bakgrunder ser tråkigare ut. De gör det dock enklare för oss som hänger på sidan mest hela tiden.:)
 

Molarin

Well-known member
Jag gissar att du använder windows och kör webbläsaren i helskärmsläge. Jag själv ser väldigt lite av tapeten när jag hänger här (mest hela tiden). Det finns annat som stör mycket mer än bakgrundstapeten...

Jag kommer aldrig att sluta med tapeter! Det är ett löfte. Curves kommer snart att försvinna och Evo att uppdateras.

Detta är en favorit:
http://www.99.se/musik/
 

Maglite

Well-known member
Så lite så :).

Molarin, det är skitfräckt med mönstrade bakgrunder. Dock gör det texten svårläst.
Om man vill att en text skall vara lättläst bör ytorna runt texten vara förhållandevis rena från mönster och färgskiftningar.
Det låter lite som om du har bakgrundsmönstret även där texten är. Det har inte jag. Jag har vit bakgrund för all text, ok nästan all, rubrikerna har brun bakgrund och vit text. Vad kör du för web-läsare?
 

wesaft

Well-known member
JAg har också gått över till Evo g nu iom shoutboxen.
tapeten är fin men lite jobbig i längden, layouten är snygg.

Klaga in utan gör om den själv :)

här kommer ett script ni kan köra i greasemonkey (http://www.greasespot.net/) i firefox. håll till godo :)

(function() {
document.body.style.backgroundImage = "none";
document.body.style.backgroundColor = "black";

})();
 

Bjarne

Well-known member
Kan meddela att "Evo anpassad för Opera" är en variant på vanliga Evo där felaktig HTML är rättad så mycket som möjligt. Anledningen till varför Evo inte fungerade i Opera tidigare var för att den inte accepterade alla felen så som Internet Explorer ofta sväljer utan att klaga.

Det kan fortfarande finnas några fel kvar, såsom centreringar av text, men det ska vara den mest korrekta HTML av Evo-varianterna (och inte enbart för Opera, om någon trott det) ;)
 

Molarin

Well-known member
Jag har installerat nya Evo 2 nu. Den fungerar i Safari, Firefox och Opera för Mac. Har inte testat i Windows än.

Behöver bara lite intrimning innan jag kan publicera den och slänga övriga. Sedan skall jag göra lite varianter som "children" till den så att jag bara behöver ändra i en stil vid uppdateringar.

"Crema arabica" kommer originalstilen heta i framtiden. En mörkare variant blir nog "Crema robusta". Får se om det blir nån decaf...
 

wesaft

Well-known member
Jag ser faktiskt tapeten blinka till någon tiondel, passar på att uppskatta den då, jag lovar.

Strukturtapetskämtet var skönt :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,632
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp