Hur/Vad gör/använder ni för att hålla ordning i era moblia adressböcker?

MrBean

Well-known member
Jag blir.... gaaaaalen på Nokias PC Suite....
Bästa sättet hittils är att editera i Excel... "Skall det behöva vara så?" i sann Sverker-anda??
 

Faktor

Well-known member
Med Mobila, menar du då i mobiltelefonen eller menar du någon sorts pocketpc?

Själv har jag ingen ordning alls :)
 

MrBean

Well-known member
Mobilen...i första hand. Kaos i min sedan jag gick från en Nokia till en nyare Nokia... märkligt...
 

fiddlerman

Well-known member
:) Jag använder iSync med min Mac och SonyEricsson så klart:) :D
Fantastisk - Fast ibland när jag skaffar en ny telefon och Apple har inte hunnit med updates till i Sync då får jag vända mig till mobile.feisar.com
 

MrBean

Well-known member
Kaoset är när jag försöker redigera kontaktlistan via Nokias PC Suite, när jag deletar kontakter...blir det dubletter istället!?! det är dessa dubletter som jag försöker deleta.
*arrggghhh*
Annars e N95an rolig ;)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Min lilla HP IPAQ, smartphone med inbyggd GPS (minns inte siffran för modellnumret) synkar jag med datorn. Då tar/ger den kontakter till/från Outlook.

Alltså alla kontakter man har lagt in på Outlook flippas över i ett nafs. Men att ha den "auto-synkad" är inte bra. Den tjyvhåller igång Outlook (eller datorn "ser" outlook på Ipaq:en på någe vis). Den är kopplad via USB i en cradle.

Har man den ständigt synkad så slöar den ner lite, men synkar man den bara när man vill flytta över något så är det helt OK.

:coffee:
 

Björn

Well-known member
Jag använder adressboken i Mac OS X, och synkar med mobiltelefonen (Nokia i mitt fall).
 

Bjarne

Well-known member
Min nalle är en Qtec (HTC) som kör Windows Mobile 5. Kör Microsoft's ActiveSync på datorn via Bluetooth. Funkar hur bra som helst. Dock puttar jag musik separat på ett miniSD-kort. 2GB tar för lång tid via synken.
 

MrBean

Well-known member
Jag... ville undvika Outlook *suck* får bend over för M$ igen. Fanns bara M$ eller Lotus...
 

HeMo

Well-known member
Min nalle är en Qtec (HTC) som kör Windows Mobile 5. Kör Microsoft's ActiveSync på datorn via Bluetooth. Funkar hur bra som helst. Dock puttar jag musik separat på ett miniSD-kort. 2GB tar för lång tid via synken.

Har också en Qtec/HTC (9100). Synkningen funkar bra, kalender och adressbok är bra, men som telefon tycker jag att den har en del i övrigt att önska....
 

Bjarne

Well-known member
men som telefon tycker jag att den har en del i övrigt att önska....

Jo, jag håller med. Den är pysslig att hantera som telefon. I helgen använde jag min som GPS (TomTom navigator-program + GPS via bluetooth. Skönt med allt i en och samma pryl :D
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Jag synkar alltid min Ericsson mot Outlook (kalender och kontakter, och tycker att det är enklare/snabbare att redigera i den än i telefonen.
 

Joakim C

Well-known member
Jag kör också outlook, mycket bättre att redigera i datorn än i telefonen. Jag har också använt Thunderbird och det funkar fint för dem som inte gillar outlook. I PC suit ställer man sen bara vad som ska vara prioriterat, telefonen eller datorn. De PCsuit saknar för mig är profiler. Jag skulle vilja kunna ställa att en telefon bara syncar kontakter medans en annan syncar kontakter + kalender. Detta för att jag har olika telefoner privat och på jobb och det är massa jobbigt när allt börjar larma innan ett möte bara för att bägge är syncade med samma "profil".
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp