Jag vill byta bönor-tråden

arto

Well-known member
Jag vill byta bort: Ugandisk robusta från GoKaffe (har så mycket så jag vill ha nåt nytt)

Jag vill byta till mig: Brasseböna, t.ex. GoKaffe Santos. Kan även tänk amig köpa lite sådant.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Jag vill bli av med:

1 kilo Ugandisk robusta
860 gram Kamerum robusta
766 gram Indian Monsooned robusta

Jag har kommit fram till att jag förmodligen är en arabicaman.:cool:

Vad har Ni att erbjuda i utbyte?:)
 

arto

Well-known member
Jag har redan mina 2,5 kg ugandiskt som jag inte gillade så mycket som dom indiska eller kamerunska avrianten. vill du byta robusta mot robusta? :D
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Haha, njaah, jag vill ju bli av med mina robustor! :D :cool:

Om ingen vill byta så... Vill någon köpa då? Det är ett bra robustatestarpaket. 50:- + porto. Som hittat. :)
Eller ska jag behöva skänka dem till bättre behövande?

Eller ska vi ha ytterligare en riktigkaffe-auktion? Mad utropspris på en krona eller så. :cool:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Whoa, fantastiskt erbjudande! Känns nästan oförskämt att ta det... det är ju inte fel på bönorna på något sätt. Snarare "fel" på mina smaklökar!:cool:

Om ingen här är intresserad av 2,5 kilo med olika robustasorter att testa för 50:- + porto så...? Någon som vill testa?

EDIT: Vi backar till 2 kilo, för att hålla oss under portogränsen för brev. Det blir i så fall 116:- för 2 kilo Gokaffe-bönor inklusive frakt. I princip samma kilopris som från Gokaffe, fast frakten blir då "gratis".
 

hippokid

Well-known member
Whoa, fantastiskt erbjudande! Känns nästan oförskämt att ta det... det är ju inte fel på bönorna på något sätt. Snarare "fel" på mina smaklökar!:cool:

Om ingen här är intresserad av 2,5 kilo med olika robustasorter att testa för 50:- + porto så...? Någon som vill testa?

EDIT: Vi backar till 2 kilo, för att hålla oss under portogränsen för brev. Det blir i så fall 116:- för 2 kilo Gokaffe-bönor inklusive frakt. I princip samma kilopris som från Gokaffe, fast frakten blir då "gratis".

Det är taget KG! :D
Jag skickar adress osv till dig i PM, okej?
Håller precis på att börja rosta eget här, liten popcornmaskin inköpt. Första rostningen sker idag om allt går som det ska!
 

arto

Well-known member
Trevligt med nya bönor Lasse Kongo :D

Har du testat några som espresso än? Hur är brassen jämfört med den gamla? Stora skillnader?
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Arto: Asså, jag har haft mer än lovligt mycket annat så jag har tyvärr inte koppat säckarna ännu. Men jag vill jag vill... Trodde att det skulle bli tid nu ikväll men då fick vi besök istället... Sedan hänger jag ju för mycket här vid datorn/forumet... :)

Augusto: Alla sorter som ska komma in finns/fanns inte ännu beroende på skördesäsong, bl a den däringa Hararren som forumet röstade fram i våras. Men det kommer mer, var så säkra.. Under juli borde det kunna landa med lite tur (annars augusti) Hararr, Yirga + en mocca jag råkat nämna i någon annan tråd tidigare. Vi får se ifall det blir någon ytterligare överaskning, men det är vad jag vet i dagsläget..
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp