Segafredo Zanetti!

Axel

Well-known member
Här kommer jag med lite frågor!
Jag har försökt hitta lite om SegaFredo här på forumet, men hittar desvärre inte så mycket och undrar därför om någon skulle vilja dela med sig av sina erfarenheter av SegaFredo Zanetti, Extra Strong?
Hört att de inte lär vara särskilt prisvärdigt, stämmer det?
:) Alla svar är av intresse!
 

Tallinn

Well-known member
Det verkar vara två märken som får forumet att resa ragg, illy och Segafredo. Och jag gillar båda... Just Extra Strong har jag inte provat men Intermezzo köpte jag alltid med mig kilovis när jag var i Italien förr, delvis för att det var så billigt men också för att jag tyckte om det.

Segas kaffe är oftast ganska hårt rostade och innehåller, vad jag kan känna på smaken, en tydlig del robusta. För många blir det lite för kärvt för espresso men det passar desto bättre med mjölk.

Jag ska tillägga att jag inte druckit Segafredo hemma sedan jag skaffade min nuvarande maskin, helt enkelt för att det inte säljs här i Estland.
 

Axel

Well-known member
Hmm köpte med mig en påse Extra Strong igår och tänkte testa den i veckan, så vi får se om mina smaklökar håller med dig Tallinn :) någon annan som har något att tillägga om just SegaFredo?
 

arto

Well-known member
Jag har förbrukat några kg SegaFredo, minns inte vilken modell det var. Som sagt väldigt mörkt rostat. Rätt bittert. Men inte på några sätt dåligt om det är den sortens kaffe som man vill ha.
 

Satyricon

Well-known member
Jag instämmer med Tallinn.

Jag brukar också köpa hem kilovis med Segafredo när jag är i Italien. Det är lätt att få tag på och jag tycker det är ett skitbra kaffe. Kärvt och styggt, nog en hel del robusta, men som sagt, i mitt tycke ett bra kaffe.
 

Axel

Well-known member
Hoppas kunna få avsmaka denna SegaFredo tidigt denna veckan så får vi se om även jag gillar det :) Kärvt och styggt låter som en ganska intressant blandning :) tack för svaren
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,671
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp