Biltråden - Här snackar vi om alla sorters bilar

Form

Well-known member
Fiat X1/9 med Alfa 3.0 V6

viewthread.php


http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=6907&page=1
 

Tallinn

Well-known member
Har inte fått ett jota gjort sedan de postade den GRYMMA "första september"-tråden! (För de oinvigda: Tänk 1/9...)
 

theseal

Kaffeterroristen
haha, den där gula saken känner jag igen... Kul att se alfa-nerdar här...

skickar en bild på mitt åk-don. WROOOOM!!! 1.45 på mantorp, 1,04 på kullen, 1,14 på Knutstorp, tiderna tagna vid varierande utgåvor av bilen.
photo

atilla.jpg
 

Coffeehead

Well-known member
Min motorhistoria är rätt lång om jag får blanda in 2 hjulingar? började för många år sedan (runt -85) på en Honda CB 750 -79 som senare blev en CB 900-82. Efter några års uppehåll inhandlades en Yamaha RD 500 som dock inte blev långvarig då den av en händelse hamnade lite för långt ut på en åker. Under senare delen av 90 talet körde jag ett flertal Honda CBR 900 och Yamaha R1, övergick i samma veva till 4 hjul och införskaffade en äldre Maserati som snabbt byttes till Porsche 911. Har fram till för 2 år sedan kört Lotus, Jaguar, 911 turbo, Ferrari 308 gts och Merca SL. Varför jag slutat har jag inget bra svar på men någonstans så tröttnade jag i stockholms trafiken, numer lånar/hyr jag vid behov alternativt åker jag taxi.
 

Axel

Well-known member

Håller med dig utan tvekan treefinger!

Här har du den jag brukar åka med, förövrigt parkerad utanför k&Co, helsingborgs absolut bästa Caffé!


Och här är en bild från "Mini on Tour07" här i helsingborg. Körde runt 10 Coopers irad under helgen. Ojojoj vilket drag det blev :)

 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp