Första träffen för HBC!

Molarin

Well-known member
hbc-kahls.jpg


Lördagen 12 maj hade HBC (www.homebaristachampionship.se) sin första träff. Torkel Hultén bjöd in till en heldag på Kahls kafferosteri i Göteborg. Rostning, jam och bildvisning var en del av det som stod på schemat.
 

Molarin

Well-known member
På vägen hem passerade jag denna skylt...

skylt.jpg



Tack för en ytterst trevlig dag, Mattias, Torkel och alla som var med!
 

vanhoffen

Well-known member
Helt galet kul. Mycket intressant och kul att höra historier från både Torkel och Matthias.
Kärleken till kaffet var härlig att känna och kul att få en ny dimension och inte bara nörda in på extraheringstider och malningsgrader.
Gött helt enkelt.
/Viktor
 

mrjohan

Well-known member
Mycket trevlig dag. Trots 12 (minst?) enkla och full av nya intryck somnade jag som en stock när jag kom hem. Tack för in inspirerande dag i kaffets tecken!

Bilder!! Klicka för större...






 

Kaffemannen

Well-known member
Tack själv, snälla ni. Det var superkul och inspirerande att träffa er alla. Ert intresse och driv går inte att ta miste på. Hoppas det gav mersmak inför nästa träff efter sommaren.
Bilder m.m. kommer snart upp på hemsidan.
 

MrBean

Well-known member
Nya maskiner ser jag, eller kanske bara inlånade? klart avis...(typiskt att man skall jobba på fel dagar soliga eller dagar då det händer roliga saker...)
 

andcar

Well-known member
Jepp, det var helt nya maskiner. Funkade helt ok. ;)
-Vill också passa på och tacka för en underbar lördag, är lite ledsen över att inte kunna hänga på ner till DC.
 

Lars

Well-known member
Helt underbart! Kul att träffa en massa forumsmänniskor. Särskilt intressant var det naturligtvis att vara med i rostningsprocessen.

Besöket hos DC var också väldigt intressant och lärorikt. Snacka om att killen är stabil och dessutom väldigt trevlig!

Efter att ha lekt med Santoskvarnarna finns det inte en chans att jag kan leva med vår Macap... Detta kommer att kosta... Problemet är att de är så höga och jag misstänker att det inte finns några alternativa bönbehållare?
 

vanhoffen

Well-known member
hehe. :D
Santoskvarnarna var grymma. woschh.. Så var det färdigmalet. galet snabbt lilla mazzern kändes fjantig i jämnförelse (får väl säga att jag tycker det är en jättebra kvarn så ingen Mazzerägare får tokspel).

Kul med bilderna men jag efterlyser fler. Glömde själv min kamera men det var många som tog bilder.
 
M

Medlem14302

Guest
Råkul! Vilka kaffemänniskor det finns! Högst ärofyllt att få besök!
Hade gärna velat se lite bilder från efterjammet på the lounge...
 

von Thor

Kaffevision
Vilken härlig dag! Snacka om hardcorerostare de där killarna från stumptown! Jag erkänner att jag också blev kär i santos 55:an! Nästa göteborgstripp måste jag också svänga förbi TheLounge.
 

Lars

Well-known member
Du kan ta det på vägen till Malmö och sedan drar vi gemensamt vidare till Kph! Låter väl som en plan!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp