Stockholm Södermalm

BluePred

Member
Hej, vet ni något bra ställe där de har gudomlig kaffe / capuccino på Södermalm? Ska ut med en vän och fika, och ju bättre ett fika ställe är, detso trevligare har man. :)
 

Bjarne

Well-known member
Ja, Frapino är definitivt förstavalet. Jättegod mat om ni blir hungriga, tunga mysiga skinnsoffor och fåtöljer gör att man gärna sitter lite extra länge :)

Ligger på Långholmsgatan mot västerbrons fäste. Blir ni riktigt middagshungriga finns Ramblas (Tapas-ställe) i samma kvarter åt Hornstull-hållet, och brevid ligger Därmed pasta om det passar bättre i magen. ;)

Men jag tror Frapino tillgodoser det mesta ni önskar!
 

Espressino

Active member
Ett annat tips är annars den lilla kaffebaren på St Paulsgatan bakom Mariatorget, Tvålpalatset. De kör J&N kaffe, och gör helt ok såväl espresso som cappu. Särskilt när nu Sosta på götgatan försvunnit så är detta säkraste tipset på denna del av söder. Annars är frappino klart värt trippen!
 

mag

Well-known member
De försvinner samtidigt som c/o Sthlm tyvärr. Inget nytt på g än så länge... tyvärr. Det är inget överskott på ställen som serverar drickbart kaffe i dessa krokar.
 

mag

Well-known member
Har jag redan hemma - den heter Il Giotto :) Tyvärr är expansionsmöjligheterna dock låsta för att rymma en Linea om det inte är en engruppare.
 

kaleii

Well-known member
Ett annat tips är annars den lilla kaffebaren på St Paulsgatan bakom Mariatorget, Tvålpalatset. De kör J&N kaffe, och gör helt ok såväl espresso som cappu. Särskilt när nu Sosta på götgatan försvunnit så är detta säkraste tipset på denna del av söder. Annars är frappino klart värt trippen!

Wait, what? Ouch, det suger.

Men annars håller jag med om Tvålpalatset. Väldigt bra.
 

mag

Well-known member
Det ligger väl o pressar i mellanligan... Ok hantverk, lite tråkiga bönor (95% la bomba) men ganska skön lokal + uteservering.
 

mag

Well-known member
Tycker mig nog märka en viss förbättring även om de senaste kopparna jag fått fortfarande varit lite för grovmalda och varma (dåligt flushad grupp).
 

BluePred

Member
Åh, massa svar, (tacksam).
Frågan är, kommer det vara öppet en söndag, i så fall..tider någon?

:D
 

mag

Well-known member
Och naturligtvis fick jag en blaskig och för varm la bomba idag på lunchen. Men oscar är trevlig och har öppet alla dagar i veckan., tror till 17 på helgen.
 

Bjarne

Well-known member
Ringde nyss till Frapino och fick veta att de har öppet nu på söndag mellan 10:00 till 21:00 - "straight from the horses mouth!" :)
 

mag

Well-known member
Kanske är nån till som tänkte hänga där då ... Bjarne? :D
Eller har du bara tråkigt på jobbet och längtade efter kaffe?
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp