Besök på Johan & Nyström för Riktigtkaffe!!

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Hej mina Riktigtkaffe vänner!
Jag har lyckats med att fixa ett litet "studiebesök" på Johan & Nyström i Tullinge den 16/5 på eftermiddagen. :lol:

Det finns endast ett begränsat antal platser till denna underbara lilla expedition :eek:hmy:, så du som är intresserad får skynda dig att skicka mig ett meddelande med Namn, alias och e-post.

Mer info kommer på måndag om tider vad och vad vi kan vänta oss kommer efter att jag då har talat med Johan & Nyström igen.

För er som inte får chansen att följa med på detta kommer jag att lägga upp ett reportage efteråt, med lite bilder och en ingående beskrivning av besöket.

Här snackar vi rostning och kaffenörderi på hög nivå!

/linken
 

HeMo

Well-known member
hehe.. vilken uppslutning.. wow :)

Jag hade definitivt hängt på om jag inte varit bortrest den 16:e.

På tal om J&N så hittade jag en orostad böna i min Isola-påse idag. Vet inte hur ovanligt det är, men det har i alla fall aldrig hänt mig tidigare. Ni kanske kan utreda var i processen detta kan ske.... ? :)
 

mag

Well-known member
Låter schysst. Har du snackat med Johan Ekfelt eller? Nån tid satt?
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Har talat med Johan Damgaard. Kommer att få lite tider och så i morgon måndag.
 

Holma

Active member
Åhå, vad kul det hade varit att hänga på något sånt

Men får väl se fram emot reportaget och bilderna sedan istället! :)
 

Anne

Well-known member
Men aaaah, jag opererar ut min visdomstand på morgonen den 16:e, så neeeej. Men annars så. :)
 

Bjarne

Well-known member
Jag är på!

Hur tar vi oss dit? Kan vi samåka på nå't sätt? Ska se om jag kan ha bil den dagen, men kan inget lova ännu.
 

Tobbe_L

Well-known member
Det här låter spännande.
Ska se om jag kan få ledigt.
Om det nu finns några platser kvar ;)
 

Marv

Well-known member
Jag var där med kaffemaskinen för ca 1 år sedan, jag kan verkligen rekommendera detta, mycket espresso och mycket kaffesnack....
 

majkeloak

Well-known member
Detta låter trevligt.
Dock beroende på vilken tid på eftermiddagen, ifall jag kan komma ifrån jobbet.
Jag är ju på fel sida stan (Kista) och har lite restid.

Om det klaffar är jag intresserad att samåka med någon, åtminstone från pendestationen i tullinge. Jag kan i och för sig förmodligen fixa en bil själv, vet ej om det går fortare med bil från kista.

Många frågor att reda ut till nästa vecka.

/Mikael
 

Rozzo

Well-known member
J&N's Showroom är helt överlägset!
Precis som Marv säger: mycket Espresso & kaffesnack - ni kommer att få en grym dag!
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Hej på er!
Ursäkta att det dröjt lite men det har varit lite struligt att passa ihop våra tider att tala i telefonen.

Vi skall träffas kl. 14.30 på Johan & Nyström, och kommer att titta lite när Rostmästare Mattias rostar kaffe, testa kaffe, ev. kolla in lite latte art och sist men inte minst ungås och snacka kaffe!!

Som det ser ut nu finns det fortfarande några platser kvar om någon mer är intresserad.

Om det ändå vore onsdag ändå....
 

Bjarne

Well-known member
Har någon ledig plats i bil, eller behöver vi fler bilar? Kollade på hitta.se och eniro.se. Ingen av dem kan peka ut Hamringevägen 1 (vilken är adressen J&N har på sin hemsida)

Någon som kan klargöra vilken rätta adressen är och hur vi lättast tar oss dit? Vill inte gärna missa det p.g.a. fel gatunummer ;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,466
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp