Besök på Johan & Nyström för Riktigtkaffe!!

majkeloak

Well-known member
Men det går inte att söka på gatuadressen, konstigt...
Genom att studera satellitbilden gissade jag att det var i den södra änden av vägen, Där den mest industriliknande byggnaden ligger, om nu inte Johan & Nyström var inrymt i villaområdet, eller fornborgen... :)

Hmm, 2 km promenad från tåget är kanske lite långt annars skulle pendeln varit smidigt.

Jag tror det får bli bilen, då har jag plats i en bil som går från Kista.
/Mikael
 

Bjarne

Well-known member
Jobbade Du inte som såndär "IT-gubbe"?;)

Jooo, men jag sökte på adressen direkt, tänkte inte på att gå på företagsnamnet. Kan inte kunna allt lixom :)

Ja, det är en lång väg från pendeln - så där lång så man nästan måste ha en termos med sig ;)

Jag behöver kolla en sak med jobbet att det funkar att ta igen ett projejkt på kvällen. Går det så hakar jag gärna på Kista-bilen :)
 

majkeloak

Well-known member
Bjarne, vart kan du tänka dig att hoppa på mellan Kista, Essingeleden, Huddingevägen, Huddinge?

Jag skickar ett PM.
/Mikael
 

Tobbe_L

Well-known member
En mycket trevlig eftermiddag :)
J&N besöker jag gärna fler gånger.
Håller på ladda över bilder till datorn men vet inte om jag hinner fixa till några idag.
Troligtvis inte förren till på söndag då jag åker bort imorgon o kommer hem lördagkväll.
 

Bjarne

Well-known member
Tack! Tack så hemskt mycket för en härlig eftermiddag i kaffets tecken! Trodde det skulle bli ca. 2 timmar, men tror det blev 4!! :eek:hmy:

Tack majkeloak för resan ner och linken för returen tillbaka till stan!

Detta var en dag att minnas verkligen. Så mycket intresse och kärlek för kaffe i ett enda hus! Det fanns svar på alla våra frågor tror jag, och jag lärde mig mycket vad gäller hanteringen vid maskin av Richard Lind, samt smaker och skillnader vid koppningen (mitt livs första) :)

Titten uppe vid 90-liters rosten var mäktigt. Gasollågan under mostermaskinen och Mattias Dellerhagen visade och förklarade knappar, rattar och vred. Kaffet fanns överallt i huset :D Den specialbyggda silon som används för att skapa J&N's alla blandningar påminde om botten av en rymdfärja - lite sådär lagom hemlig....hehe

Mottagande och guidningen var av hög klass och mitt förtroende för J&N är mycket högt - dessa grabbar vet vad de pratar om, och de älskar det de gör. Skönt att se vad som finns "bakom etiketten" på kaffepåsarna. Jag fick nytändning i att klura mer med espresso - har mest kört cappu/latte, men ska fnula runt mer bland bönorna nu.

Har inte hunnit tömma min kamera ännu, men hoppas några blev bra nog att visa upp här, tack Tobbe_L för att du var snabb! Lite svårt att smälta alla intryck idag (babblade som en tok till tjejen när jag kom hem - lite som barnets första skoldag eller nå't :lol: )

Så - vill ni bli än mer nördiga, ta er till Johan & Nyström - det är värt varenda minut!
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Toppen Tobbe, jag ska försöka skriva lite och så, jag också om vår underbara "seans".
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,463
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp