RiktigtKaffe går Undercover....

MrBean

Well-known member
Fast jag tänkte vi skulle mjukstarta!

Okej...nördar... första uppdraget:
(Kan med säkerhet utföras från soffan hemma så ingen nörd kommer till skada)

Visuellt konfirmera Espresso utrustning i Tv serier!
Krav för fullgjort uppdrag:
1. Namn på TV-serie
2. Vart fysiskt i Tv serien
3. Typ av hårdvara
4. Tillverkare och Modell

Guldstjärna:
- Årsmodell
- Ev. obekräftade uppgifter som visar sig vara sanna vid närmare undersökning
- Episod/säsong
- Länk till t.ex. YouTube där vi kan bekräfta

"Lets do it to them before they do it to us!"
 

MrBean

Well-known member
Typ så här:
Fresh Prince of Bel-Air
Campus Caffeet där Will (jobbar extra) och Carlton pluggar
Espressomaskin
La Cimbali Bistro M3? Bistro, kanske M32, 2 el. 3 gruppare, Guldig med matchande guldig Junior kvarn (guld-ig*yikes*)

Friends, tidig episod
På kaffet Central Perk
La Cimbali M3? kanske M32, 2 el. 3 gruppare oxå guldig...såg ingen kvarn.


Obekräftad Espressomaskin placerad uppe på Cimbalin, liknade Brasilia Belle Epoque aktigt http://www.brasilia.it/en/semi-professional/belle-epoque-jr.htm

Joey
I Joeys kök
KitchenAid Pro Line
http://www.kitchenaid.com/catalog/product.jsp?productId=456
 

MrBean

Well-known member
Hade tänkt mig ett liv, men Starta Alltid Sent har satt käppar i hjulet i morgon för min utresa till Amsterdam... Får se om de kan fixa min resa...skall ju segla hem till Sthlm från Workum, NL å det vill man ju inte missa för några bortskämda kabinanställda i Danmark gått i vild strejk.
 

wesaft

Well-known member
Äh, jag tyckte det var en rolig idé, om man ändå ser en serie.
Inte vara taskiga nu, jag backar upp MrBean nu efter kaffenördträffen, passa er :)
 

svartvest

Well-known member
"Belle Epoque"

Hej

Jag vill vara "anonym" men jag har sett Belle Epoqe i Star Treak next generation. Tror det var Kapten Picard som träffade en gammal flamma och var tvungen att åter uppleva ungdomen i Paris.
 

wesaft

Well-known member
Drama är för skön, kollar in frissan genom att spegla sig i kannan.
Den ska jag köra som partytrick.
Entourage S04E03
entourage_espressomaskin.jpg


Är det inte den nya Solisen?
Design Espresso Machine PRO
de verkar ha satsat mer på designen, men den presterar säkert bra med termoblock mm, de verkar vara smarta med sin utveckling.
http://www.solis.ch/produkte/kaffee/prod_kaffee_DesignEspresso_body.htm
 

wesaft

Well-known member
Mugato håller stenhårt på max 1cm skumkrona :)
Zoolander, underbar film man bör se om flera gånger.

"Are you not aware that I get farty and bloated with a foamy latte?"
Zoolander.Mugatu.Latte.Skum.jpg
 

wesaft

Well-known member
Tyckte inte den var bra första gången jag såg den, men var inte riktigt på humör då, men den växer varje gång man ser den :)
Du kan "hitta" och få "låna" den från min ftp om du vill, skicka ett pm bara.
 
C

cj53x11

Guest
Söndagens avsnitt av The Sopranos, det 80:e i ordningen.

Paule 'Walnuts' Gaultieri besöker familjen Soprano för att träffa bossen Tony. Frun i huset, Carmela, försöker bjuda på en espresso men den lilla och anspråkslösa maskinen levererar inte. Hon frågar: "Går det bra med vanligt kaffe istället" varpå Paulie svarar: "Naa ... never mind"

I slutet av avsnittet, och efter lite spänningar med Tony, skickar Paulie över en liten gåva till familjen Soprano - en Elektra Semiautomatic SXC Chrome för "two tousand dollars". "It's guys like him that prop up our lifestyle" säger Tony till en förundrad Carmela.
img25m.jpg
 

lupoo

Well-known member
Underbart med en riktigt kaffe ref. i denna underbara serie.

Paule 'Walnuts' Gaultieri besöker familjen Soprano för att träffa bossen Tony. Frun i huset, Carmela, försöker bjuda på en espresso men den lilla och anspråkslösa maskinen levererar inte.
Var det inte en plastig Krupps hon stog och bankade på? Gick lite snabbt men nått svart och plastigt i alla fall.

Få se om Elektran kommer till användning i nästa avsnitt. En cliffhanger för en kaffenörd;)
 
C

cj53x11

Guest
Underbart med en riktigt kaffe ref. i denna underbara serie.

Få se om Elektran kommer till användning i nästa avsnitt. En cliffhanger för en kaffenörd;)

I alla fall Paulie har ju gjort sig känd som en riktig kaffenörd. I ett avsnitt visade han sin avsky gentemot Starbucks (Starfucks enligt honom själv) genom att sno med sig en mokabryggare. Han tyckte det var för dj*vligt att icke-italienare skodde sig på espressokulturen.

Idolen till höger:
sopranos-espresso.jpg
 

wesaft

Well-known member
Fick med Paulie med hans hand fint här :)
Sopranos S04E11, vet itne vad det är för maskin.
Minitävling: finn två fel i bilden
Sopranos_cappu_fel.jpg
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp