Någon här som skrivit en bok, och fått den publicerad?

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Tänkte om man skulle svänga ihop en liten bok. Eller varför inte en bokserie när man ändå är igång. :D

Finns det någon här på forumet som fått någon bok publicerad? Är det svårt, med orubbliga, trista, gråklädda och gravallvarliga gubbar bakom ett skrivbord som bara stämplar "ICKE GODKÄNT" på alla papper?
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
OK, då har man petar ner ett par kapitel av boken då. Fast de behöver lite bearbetning fortfarande... Det blir en fantasybok. Jag återkommer om ett år när den är klar och godkänd av något förlag.

Tills dess kan jag säga att kaffe kommer att spela en roll i boken, och en del namn på personer och platser är tagna/inspirerade från... Meheri, Cheffalo, Harrar, Mysore, Andcar och kanske något annat. Den som lever får se. :coffee:

Förnuftets sömn, måste jag googla fram och läsa lite om. Kul. :D
 

Molarin

Well-known member
Molarin är tydligen ett folkslag i ett fantasy-dataspel. Så det är upptaget redan. Phu! ;)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Nänä, så lätt ska du inte släppa undan. Men eftersom du är admin så får du välja:

1- Molarin är ett namn på en liten avlägsen by.
2- Molarin är namnet på en gubbe/person/dvärg.
3- Molarin är någon gud som ett infödingsfolk vill ge blodsoffer till.

Känns som det är ett schysst namn att jaga upp en liten samling huvudjägare med.

"När Andcar vaknade till var han bunden till händer och fötter, det värkte i bakhuvudet och han insåg att han blivit bortförd från sina vänner. När han såg sig omkring insåg han att han var omringad av galna infödingar som hytte med sina spjut i luften och ropade i vild upphetsning: MO-LA-RIN, MO-LA-RIN, MO-LA-RIN! Någon som Andcar antog var en ledare dansade brevid honom med en stor mask framför ansiktet. Masken var helt täckt av blod, och Andcar insåg att även han var insmord i blod. Vems blod det var visste han inte."
 

Molarin

Well-known member
Jag skulle vilja vara som den allsmäktige skräphögen i gorgernas trädgård. Den som Fragglarna går till när de måste fatta svåra beslut.

Så då ligger väl gud närmast. Eller en helig plats. Eller ett efterdöden-tillstånd, nirvana.

Har man kommit till Molarin är man färdig, liksom :)
 

andcar

Well-known member
-Ok, hur kom det sig att just jag blev nerklubbad och insmord med blod? Skulle hellre tagit rollen som den schysta hjälten som gifter sig med princessan och bosätter sig i slottet La Marzocco och levde lyckligt i alla sina dagar! ;)
Känns som en mkt bättre roll för en andcar! :)
 

Cheffalo

Hedersmedlem
...och vad kan Cheffalo tänkas ha för sig i detta? Ledare för den mörka makten eller? :D
Pappa skrev en liten bok och gav ut den på eget förlag, fick den tryckt i Estland, om jag inte minns fel.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
-Ok, hur kom det sig att just jag blev nerklubbad och insmord med blod?

Vet inte? Det jag skrev om Andcar tidigare skrev jag bara här i forumet, för att få in lite MO-LA-RIN gormande infödingar. Men det blev rätt kul, vi får se om du ska bli klubbad och insmord. ;) Jag vet förresten inte riktigt vem du är ens, men Andcar är uppskrivet som ett "bra namn" än så länge i alla fall. :D
 

andcar

Well-known member
Jag vet förresten inte riktigt vem du är...
Nä det är ju klart du valde att skicka ditt bottenlösa till Tallin i stället för att jag skulle komma och hämta det... Du har gjort ditt val och inte ville träffas, och jag är inte långsint eller bitter över det... ;)
Väntar med spänning på var man kan tänkas dyka upp i boken. :coffee:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Haha, alltdså "Jag vet inte vem du är", menade jag i min bok. Du finns inte än, jag har inte bestämt var personen Andcar ska dyka upp, och vem det ska vara. Men det lutar åt att du blir insmord med blod i alla fall. ;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,672
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp