EXTRA EXTRA! Maskinbild från The Lounge!!!

lupoo

Well-known member
Många är vi som troget har suttit och väntat på att DC skall få ut lite bilder på den fina La Marzocco FB/80 som nu lär finns där.

När frugan i helgen var på en lite Malmö/Köpenhamn turne föddes tanken på att skicka henne på ett litet "paparazzi" uppdrag.
Så på vägen hem fick hon ta en fikapaus(och köpa lite DC mästerskaps blend) på The Lounge.
Hon lyckades skjuta iväg ett skott mot maskinen med mobilkameran (baristan ser ut att misstänka att något lurt är i görningen och är på väg in och skymma maskinen).
Så nu kan vi i alla fall ana att det finns en vit skönhet på The Lounge.
Enl frugan var cappun "Jättegod".

Orginal fotot + lite närmare (jo det är riktig paparazzi kvalité) ;)
 

Bilagor

  • LM1.jpg
    LM1.jpg
    45.7 KB · Visningar: 169
  • LM2.jpg
    LM2.jpg
    56.8 KB · Visningar: 176

MrBean

Well-known member
Kanske kan bli nytt program på kanal 5: UnderCover_goes_barista
Eller något i stil med Rederiet fast på ett caffee! eller var det så att Tre-kronor var ett caffee? Mer Reine i rutan ;)
Skall ta mig till Fbg. och reka inom kort!
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
När frugan i helgen var på en lite Malmö/Köpenhamn turne föddes tanken på att skicka henne på ett litet "paparazzi" uppdrag.)
Du kanske skulle kunna delge oss andra lite tips på hur du lyckas få frun att förstå hur viktiga sådana hära saker är för oss nördar.
Jag skulle kunna få frun att gå in och handla åt mig, men att få henne att fota finns inte i detta universum. :mad:
Att jag där emot helt självklart skall spionera åt henne och hennes intressen är hur naturligt som helst....

Om man bara förstod hur kvinnorna fungerade, då skulle allt vara så mycket lättare. Man skulle t ex veta att hon menade ja när hon sa kanske o s v.. :)
 

lupoo

Well-known member
Du kanske skulle kunna delge oss andra lite tips på hur du lyckas få frun att förstå hur viktiga sådana hära saker är för oss nördar.
Jag skulle kunna få frun att gå in och handla åt mig, men att få henne att fota finns inte i detta universum. :mad:
Att jag där emot helt självklart skall spionera åt henne och hennes intressen är hur naturligt som helst....

Om man bara förstod hur kvinnorna fungerade, då skulle allt vara så mycket lättare. Man skulle t ex veta att hon menade ja när hon sa kanske o s v.. :)

Ett litet inlägg/svar från fru lupoo:
Jag har nu kidnappat datorn.... Är inte det kvinnans uppgift att utföra order från sin make? :unsure: Det man har lärt sig genom åren är väl att om mannen är nöjd så blir livet lättare och det är väl nåt alla borde leva efter?? Inte ska en man behöva spionera åt sin fru, det brukar vi klara alldeles utmärkt med hjälp av väninnorna! Om man sedan kan beställa goda capuccinos närhelst man önskar bör väl löna sig för maken? Att man är lite framfusig och allmänt "crazy" gör det hela ännu lättare. PS! Försök inte lära dig hur kvinnor fungerar - det är kört! ;)
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Ett litet inlägg/svar från fru lupoo:
Är inte det kvinnans uppgift att utföra order från sin make? :unsure: Det man har lärt sig genom åren är väl att om mannen är nöjd så blir livet lättare och det är väl nåt alla borde leva efter??

Hell Yeah!! :cool:
Vilken underbar fru du har lupoo, bara att gratulera!
Nu måste jag försöka få min fru att förstå detta också... ;)
 

pgojim

Well-known member
vilken kaffe maskin!, men varför vill han "baristan" hålla maskinen så hemlig??
jag menar det är väll endå "Bara" en kaffe maskin och inte nått nytt hemligt armevapen eller nån ny bil modell vi snackar om?? eller misstänkte han kaffe entusiaster i görningen?
 

lupoo

Well-known member
vilken kaffe maskin!, men varför vill han "baristan" hålla maskinen så hemlig??
Skall man hålla sig till sanningen så "råkade han bara stå där". Men han blev inskriven i storyn för att "retas" lite med DC då han inte har lyckats att leverera bilder på maskinen. Nu hoppas vi på lite smaskia närbilder av högre kvalite på detta underverk.
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Det blir så mycket mer spännande då också! :lol:

Hur går det DC, fått fart på kameran?! :nowink:
 
M

Medlem14302

Guest
Är just nu i stockholm och har det underbart med min Emmelie men skall försöka smyga iväg och posta några bilder imorgon.
 

frX

Well-known member


Nu har jag beskådat och förevigat denna skönhet åt er! Bilderna gör henne dock inte rättvisa (mobilkamera och motljus)!
 

frX

Well-known member
INTE NOG MED DET!! Jag har testkört henne också!



När jag gick mot disken måste DC ha kännt "riktigtkaffe vibbarna" så han erbjöd mig att testa henne och det är ett erbjudande man inte kan tacka nej till!!
Känslan var överväldigande!
Vilken kraft, vilken skönhet, vilket monster!
Den upplevelsen kan jag leva på länge!!

TACK DC!! :blush:
 

lupoo

Well-known member
Häftigt sprkz:cool: Jag säger som Molarin, skulle inte:nowink: våga , monster Zocca och DC tittande över axeln No way! Finns inte nerver till de...
Respekt!

När jag gick mot disken måste DC ha kännt "riktigtkaffe vibbarna" så han erbjöd mig att testa henne och det är ett erbjudande man inte kan tacka nej till!!
Kanske inte svårt att "spotta" en "RiktigtKaffe" vän.
-Kommer in i lokalen och försöker fixera blicken på maskinen samtidigt som huvudet går runt som en discokula för att registrera allt annat av intresse, tampers, kannor, koppar, glas, rubbet.
-Ett fånigt leende
-En handen fumlande efter kamera alt. mobiltelefon
;)
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp