Jag tror det får bli en Brewtus II

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
tur att man har tålamod. =)

Svårt att ha tålamod om man, som jag gjorde, sitter helt utan maskin. Man "måste" ju ha något nu, eller snart. Att vänta i ett halvår på en maskin som man inte vet särskilt mycket om känns knasigt långt bort.

Så mycket tålamod har jag inte, även om jag har väldigt långtgående tålamod generellt sett...
:cool:
 

Budha

Well-known member
klart att situationen är annorlunda när man inte har något som puttar ut ljuvliga nektar =). Vem vet, jag kanske inte heller orkar vänta.
 

majkeloak

Well-known member
Det verkar inte bara varit OPV:n som de haft problem med på Brewtusen. Termostadmodulerna håller tydligen inte så länge, heller.

Enligt BellaBarista håller de typ 3 månader innan de överhättas och lämnar in. De är tydligen inne på tredje försöket att hitta en lösning.
Seriösa som de är vill de helst inte (!!!) sälja Brewtusarna innan detta är åtgärdat, speciellt inte långväga, och det kan jag väl förstå.

Kaffegalningen, är detta något som du hörde talas om innan (eller efter) du slog till?

Varför skall det komma ytterligare hinder när man bestämt sig. Det verkar inte vara meningen att jag skall ha en dubbelkokare på denna sida sommaren, alternativ ? HX? Hmm...
ARGH...

/Mikael
 

doppler

Member
Jag har hört att den ska vara klar i october, det är någon mässa då, kort efter det ska den vara i produktion.

I samband med att jag köpte min Techno, hade jag en diskussion med René med Nya Zeeland om det här med den nya maskinen. Jag ställde frågan efter att den avslöjats i en techno-tråd här. Fick följande svar:

"For your information I emailed with Olivier about this after someone else
mentioned this to me as well. There must have been a misunderstanding,
because Olivier never mentioned a double boiler machine and Reneka may
develop a little machine for home users over time, but at the moment there
were no plans for this. If (and that is a big if) Reneka ever wants to
manufacture something like that, it will be more than two years away. Even
changes to existing machines can take more than a year to implement from
design to testing and production phases, so let alone if a new machine were
to be build from ground up......."

Man blir ju onekligen förvirrad när du säger oktober.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Det var med Olivier jag hade en diskussion där jag lobbade för min maskin/stil, så som jag skulle vilja ha den. Det var i min "mellantid" (alltså tiden jag var utan espressomaskin, precis före Brewtusen). Då var det hela i ett väldigt tidigt stadium, de hade mest planerat innanmätet, yttre design hade de inte ens gått in på detaljerna om.

Om det hela var så tidigt då, så känns oktober väldigt tidigt för "leveransdatum".
 

Budha

Well-known member
ja.. vad ska jag säga, jag ljuger iaf inte. Det är informationen jag har fått från Reneka.
Helt enkelt, tror du att jag ljuger om informationen jag fått, köp en Brewtus.

KG> Jag berättade bara vidare information jag fått, om dom nu inte håller vad dom lovar är inte direkt mitt fel. Den som lever får väl se.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
KG> Jag berättade bara vidare information jag fått, om dom nu inte håller vad dom lovar är inte direkt mitt fel. Den som lever får väl se.

Jag har inte klagat på dig, det har i alla fall inte varit meningen. Jag är bara förvånad att den blir klar så tidigt (om det är samma apparat som det pratas om).

Blir den klar till oktober. Hurraa! :)

Blir den inte klar till oktober... nehe.:(

Oavsett vilket så kommer jag såklart inte att tänka snett på dig och din "missinformation". Som du säger själv så skickar du ju bara vidare det du har hört.

Men alla håller vi tummarna för oktoberleverans. Det är väl ungefär då min temperaturmodul ska säcka ihop. Dags för upgradering då kanske...:lol:
 

majkeloak

Well-known member
Jippie. :)

Nu är det närmare en nånsin. Oberoende av om temp-problemen med Brewtusen var rykten eller inte. Anser BellaBarista nu att Expobar har en lösning som verkar hålla.

De verkar ha borrat hål i några plastbitar på undersidan av maskin och på så sätt fått in lite friskluft och sänkt tempen i maskinen lite.
Snacka om Rocket science! ;)

Nu kanske jag får beställa!
 

integrity

Well-known member
Jippie. :)

Nu är det närmare en nånsin. Oberoende av om temp-problemen med Brewtusen var rykten eller inte. Anser BellaBarista nu att Expobar har en lösning som verkar hålla.

De verkar ha borrat hål i några plastbitar på undersidan av maskin och på så sätt fått in lite friskluft och sänkt tempen i maskinen lite.
Snacka om Rocket science! ;)

Nu kanske jag får beställa!

Aha

Jag beställde ett demo ex av Brewtusen i tisdags.
Ska bli spännande och se hur min ser ut.

Var läste du om upptagningen av hål för inluften?
 

integrity

Well-known member
hehe ok.

Meddelandet som du har skrivit in är för kort. Var vänlig och skriv ditt meddelande så att det är minst 10 tecken.

Nu är det lite längre hoppas jag
 

majkeloak

Well-known member
Då var min brewtus också beställd!
Uppställd för läckagetest till på måndag då den skall skickas.
:) :) :)

Håll i hatten, snart bli det åka av. :coffee:
 

Mathias

Well-known member
Det har diskuterats en del i denna tråd om en ny dubbelkokare från Reneka. Någon som hört något mera om detta?
 

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,706
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp