Sidan 2 av 15 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 9 till 16 av 114
    Ska vi gissa på Caffe latte färg på väggarna?

Administrator Molarins avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Jag var där och tjuvkikade i dag. Det blir ett fint litet rosteri. Och säkert en grymt fin uteservering när vädret är rätt.

Måste tillbaka snart och prova Clover-kaffe...

Såg väl en aning halvfärdigt ut, inte så mysigt direkt. Men stor lokal, bra mycket större än den i Viktoriapassagen.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Coffee is not my cup of tea.

Jg var förbi igår och provade cloverkaffet. Jag måste säga att jag gillade lokalen, mer stram och charmigt industriell än de vanliga italenflörtande kakelhåliväggen, som seriösa kaffeställen brukar vara. Clovern (i det här fallet var det harrar i den) gjorde en otroligt ren men en aning tunn kopp kaffe. Jag småpratade lite med Per som skötte spakarna och han sa att de inte riktigt hade fått koll på parametrarna än så det är nog läge för återbesök snart.

Nya lokalen är kalas... och mysigt kommer det bli och är redan sen alla nörd prylar där inne, plus cloverkaffe.... kan inte bli bättre... eller?

föresten ni som inte smakat cloverkaffe. gö de...
    Kaffe är mitt jobb och mitt liv
    www.barista.cc

Just nu kan jag inte rekommendera att man går dit, ge dem 2-3 veckor till... doften av färg och byggkaoset förtar hela upplevelsen... tyckte jag.
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    Är huvudet dumt, får kaffet lida...

...barrundan fortsätter (se tidigare inlägg om "Mahogny"). På "nya" da Matteo möttes vi av hammarslag och en hel del annat hantverkande. Mackorna med kyckling och Karl Johan svamp var goda men cappuccinon kan förbättras.

Da Matteo har något mindre koppar än många andra kaffebarer, vilket i detta fall inte var någon nackdel. Mjölken var sådär skummad, inget krämigt LM-skum och alldeles för varm för att kunna drickas på en gång. För varm mjölk är detsamma som osöt cappuccino, dvs inte bra. Dock den bästa av de tre vi testade.

(Läs vidare i tråd om "Bar Centro")

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •