Bilder från kaffekvällen på Kaffemaskinen

Cheffalo

Hedersmedlem
Har lite mycket just nu, så om jag tillhandahåller bilder så fyller ni som var med i om lite vad som hände? :)

Här har vi några av oss, från vänster till höger; Krille73, Buddha, Mr Bean, Slane, Kreutz, Daniel och Wesaft.
 

Bilagor

  • IMG_1434nördarna.jpg
    IMG_1434nördarna.jpg
    74.9 KB · Visningar: 116

Cheffalo

Hedersmedlem
Kvällens kombatanter, Mrs Silvia och Mr Classic.
 

Bilagor

  • kombatanterna kopiera.jpg
    kombatanterna kopiera.jpg
    76 KB · Visningar: 93

Cheffalo

Hedersmedlem
Tack, Majk, för lån av Silvia. Här har ni honom, till vänster, och kvällens överraskning Molarin till höger.
 

Bilagor

  • IMG_1446majk o molarin.jpg
    IMG_1446majk o molarin.jpg
    58.6 KB · Visningar: 92

wesaft

Well-known member
treefinger: A3:an gjorde läckra shots, se på bilden bara.
Det jag kan säga så du inte drömmer om den är: felspecad kokarvolym, verkliga 3l istället för specade hela 6l, den är inte så "Super Silent" som det står på. Annars verkar den vara helfin, en riktigt maffig pjäs är det.

PS. Varför inte ha kvar bilderna i samma tråd? eller iaf under Träffar. DS.
 

MrBean

Well-known member
A3an svansar berodde på hårt malen Agust Natura Equa som kördes friskt i Classicen, nästa shoot blev DeSica malen för Silvian, lite grövre och blev snudd på perfekt.

Mina snabba reflektioner över A3:
- Nästan lite för bra passform mellan handtag och bryggrupp, i den bemärkelsen att det var "svårt" att hitta in. Att det är hög precision när man drar åt är helt perfekt! Säkert bara en vanesak att lära sig hitta rätt.
(sudda sudda sudda)
- Spottar å fräser lite mycket när man flushar, men bättre det än att den blir svårjobbad med för lågt mellanrum mellan brygghuvud och slasken.


+ Förhållandevis tyst!
+ Lättjobbad bryggmässigt, 2 försök: 1 halv bra och en nästan perfekt shoot, bådar gott!
+ Bra avstånd mellan droppvasken och brygghuvud = lättjobbat samt att man kan ha lite olika glas/koppar under utan att behöva vinkla in dem.
+ Svivlande ång/vatten kranar, lätt jobbat! testade dock inte att skumma på A3an utan lekte med Solisen. Men gött ångflöde på A3 var det ingen tvekan om!

Mjölkskumningen på Classicen var svår för mig, vi testade även att riva bort plastmojängen och det nog bättre utan den dock svårare att nå mjölken i kannan.

Nästa gång skall jag gå lös på BFC, ECM maskinerna ;)
 

Lars

Well-known member
- Att man måste hålla ång-reglaget öppet när man skummar med en hand. Vilket ställer till det när man försöker göra två saker på en gång t.ex. brygga och skumma samtidigt.

Jag är ganska säker på att man kan "låsa" reglaget, i annat fall blir det lite jobbigt.
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,693
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp