Var finns Danesikoppar utan Danesi?

arto

Well-known member
Vet någon var man kan hitta dom typiska Danesiespressokopaprna utan Danesilogga? Alltså kupformade, vita, tjocka koppar.
 

arto

Well-known member
Dom var fräcka :) Kul med färger, någonting som man borde ha mer utav.

Jag har för mig att jag har sett några färgade Danesikoppar på Kaffemaskinen, men jag är inte riktigt säker. Det kanske var Illysar (?).
 

wesaft

Well-known member
Vilka fina
jag vill också ha fler utan loggor, de med loggor borde vara 70% rabatt på, massa reklam ju.
 

Form

Well-known member
Då får man hoppas att det inte redan är rabatt på kopparna med logo. De "rena" blir grymt dyra i så fall.
 

hippokid

Well-known member
Dom var fräcka :) Kul med färger, någonting som man borde ha mer utav.

Jag har för mig att jag har sett några färgade Danesikoppar på Kaffemaskinen, men jag är inte riktigt säker. Det kanske var Illysar (?).

Jag har de vackert gröna Danesikopparna som det står DanCaffè på... ifall det är de du menar Arto?
Sen finns det ju ett antal specialvarianter med mönster, små figurer osv.
De gröna är väldigt trevliga att dricka hemrostat kaffe ur :coffee:
 

rhide

Well-known member
Japp, alla vet ju att gröna koppar gör kaffet mycet godare.. :p

Men med risk att gå en aning off topic måste jag påpeka att Danesikopparnas form faktiskt gör att kaffet smakar bättre. Visserligen har jag inte testat tillräckligt mycket mycket för att vara helt säker, men det verkar som att kaffet blir ännu krämigare och godare i en danesikopp än i till exempel en maurokopp.
Kanske blandas creman med kaffet bättre i en kupformad kopp, eller så kanske det bara är inbillning... har någon annan tänkt på att kaffet smakar bättre i danesikoppar eller är det bara jag?
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp