95 kr för 250 g kaffe

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
En liten parentes: en storstark 40cl kostade 19 spänn på orvars krog (norrlands nation) förut, nu har de dock höjt till hutlösa 22 kr!!!:mad::mad::mad:

Vet aldrig att en öl ens har varit i närheten av dessa låga priser sedan jag började dricka bira i slutet av 80-talet. Här i Dalarna får man räkna med att en sur bottentappning kostar minst 39:- och normalpriset för stor stark ligger på 49 riksdaler. (Nu vet ni varför bönderna blir så fulla i storstäderna...) :lol:

Så med dom priserna är på öl är kaffe ett billigt nöje.
 

linken

lilla Kaffe & Chokladhandeln
Nog snackat om priset på Daterra & Minita. Jag vill veta det viktiga, är det riktigt gott? Någon som provat?
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Vet aldrig att en öl ens har varit i närheten av dessa låga priser sedan jag började dricka bira i slutet av 80-talet.

Det har ingen normal människa som går på en normal krog heller gjort. Det är bara studentnationerna som säljer öl asbilligt, och bara studenter får köpa/sälja öl så billigt. Logik...:nowink:
 

Dunne

Well-known member
Ömsom vin, ömsom vatten är väl nyckeln kanske? På så vis blir det ju mer speciellt när man sprätter en påse för 400kr / kilot.




De där j**la trappisterna sänker även den bäste av oss ;) Belgarna i allmänhet är odrägliga.. ofta över 8% (.. fast juvligt goda).


Visst är det så, visst är det så. :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp