Stockholm Kaffe snack om Sthlm

Coffeehead

Well-known member
Hej alla, ny här och tänkte lufta mig lite. Först så har jag nyss flyttat till Kungsholmen intill Alfons men det verkar stängt för renovering upptäckte jag härom dagen, någon som vet vad som händer? Måste sen säga att de topp ställen som ständigt diskuteras här på forumet kan jag bara instämma till och då framför allt Sosta, Non solo, Mellqvist etc kan lägga till en egen favvo Kaffebar på Hornsgatan(söder). När jag är inne på Kaffebar så kommer jag att tänka på Monteriva som det klankas på en del, tycker själv att det är ett förträffligt kaffe om man går till rätt ställe. Självklart så är det inte bra överallt men vilken böna är det?

Sen till en tråkigare sida, jag var för någon vecka sedan ute i det då fina vädret och promenerade med en bekant, vi stannade till på Molto Lilla Essingen som det skrivits gott om. Jag har själv inte fått någon riktigt bra espresso där vid något tillfälle men det duger ändå när vädret visar sig från sin bästa sida. Så till det tråkiga, min kamrat bad om att få låna toalett och blev hänvisad till personaltoaletten, så långt kanon service men när han kom ut visade det sig att där också förvarades diverse dryck för försäljning såsom Coca-Cola burkar som såg mindre aptitliga ut(stackars den som glömmer glaset och dricker direkt ur en burk!) det var enligt min kamrat det mest ofräscha han sett och vi gick snabbt därifrån. Någon mer fika där lär det inte bli på länge, kan tillägga att vi förutom kaffet delade på just en burk C-C dock drack vi ur var sitt glas och har hållt oss friska.

Ciao
 

NiklasM

Well-known member
....ett bra sätt att kolla om en restaurang/café håller måttet är just att se hur de håller efter sina toaletter (särskilt personaltoaletter!!)
Kan man inte hålla rent där, hur är det då i köket?

Tack för varningen!
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,356
Senaste medlemmen
Marsian
Topp