Vad är det för nya "pluttar" nere i vänster rutan?

lupoo

Well-known member
Hmm Hittada ett nytt graderingsystem som Admin verkar ha lagt upp. Kan man få en förklaring till "pluttarna"?
Molarin har sex gröna
Jag har en grön
Dunne har en grå
 

Bilagor

  • pluttar.jpg
    pluttar.jpg
    11.4 KB · Visningar: 21

Molarin

Well-known member
Om någon hamnar på minus kan denne inte posta inlägg under en viss tid. På detta sätt kan medlemmar hjälpa till med trollen.

Dessutom kan det vara kul att visa uppskattning för inlägg man blir hjälpt av.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Om någon hamnar på minus kan denne inte posta inlägg under en viss tid. På detta sätt kan medlemmar hjälpa till med trollen.

Hmmm, troll ska väl bara raderas, blockeras, förintas och ignoreras. Att spärra de "för en kort tid" är inget som någon någonsin kan ha någon glädje av. Idioterna kommer bara tillbaka och de som inte är idioter blir bara irriterade.

Jag har aldrig gillat dylika poängsystem. Bah...:nowink:
 

Tallinn

Well-known member
Det är bara för att Hr Molarin ses som sex ggr bättre än du KG...

Men jag vill inte vara grå och trist, jag vill vara ferrariröd, kan man fixa det?
 

lupoo

Well-known member
Det är bara för att Hr Molarin ses som sex ggr bättre än du KG...

Men jag vill inte vara grå och trist, jag vill vara ferrariröd, kan man fixa det?
Kom igen nu Molarin och upplys oss! Vi har förstått vad det står för, men hur fungerar det?

EDIT: Nu ramlar även en "Ying-Yang" symbol in. "Lägg till på luppos rykte"???? Mera att förklara...

EDIT II : Tror jag börjar fatta lite. Ying-Yang symbolen finns för att jag startade just denna tråden??? Eller???
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Det är bara för att Hr Molarin ses som sex ggr bättre än du KG...

Haha, nä så enkelt är det inte. ;)

Det finns "ryktesgrejer" på ett par andra forum jag hänger på, men jag har aldrig vare sig röstat för, emot eller ens tittat på om någon har gett mig bra rykte. Det är bara ointressant i mina ögon.

Det uppfyller ingen vettig funktion. :)
 

Tallinn

Well-known member
Men är det inte en nördegenskap att man gillar nya funktioner för deras egen skull? Måsta allting tillföra något vettigt? :huh:

Fast det vore förstås kul med lite info. Man skulle också kunna göra dem mer kafferelaterade?

Istället för grön kan man få en fin kort italiens caffé.

Jag är grå så jag skulle lika gärna kunna vara en utspädd latte.

Om man är dum kan man få vara en kopp te! :D
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Jag minns att man för inte så länge sedan "jagade höjd" på forumet. Att inläggen inte skulle ta så mycket utrymme i höjdled. Och den där nya remsan bygger i höjdled...

Funktioner är trevliga, så länge de inte är helt ointressanta. Helt ointressanta funktioner tycker jag inte är intressanta.:lol:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Antagligen är det något fel. Man ska väl "ge rykte" till andra och inte till sig själv, så den symbolen borde du se hos alla andra än dig själv (gissar jag).
 

Dunne

Well-known member
jag är iaf glad att det inte bara är jag som är grå.

Tallinn, vi får starta en motståndsrörelse och göra någon slags revolution.
 

frX

Well-known member
Antagligen är det något fel. Man ska väl "ge rykte" till andra och inte till sig själv, så den symbolen borde du se hos alla andra än dig själv (gissar jag).

Hmmm, greppar inte riktigt. Jag kan varken ge mig själv eller andra något rykte :unsure:

forumnt3.jpg
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp