LaMarzocco evoultion

vanhoffen

Well-known member
Ja det var en liten läcker sak..
Annars är ju den där tre+tre från 57 rätt gullig också. Kan bli lite svår placerad i köket dock :)
 

MrBean

Well-known member
Aha... det förklarar GS3ans utseende... Nu steg den i mina ögon, men... fortfarande inte snygg :)
Gillar de sent 40 å tidigt 60, de najz...
 

Tallinn

Well-known member
Spremiagrumi från 36 är ju ett stycke industridesign annars, men det betyder väl "grönsakspress"? Om nu något fastade under min tid som student i Umbrien...

1950 och Carello Alfa, A-vagnen, den skulle absolut pryda sin plats med. Hela 50-talet egentligen, Mondialmaskinerna och oerhört vackra Rondine från 53, den är ju bara grym.

Sextiotalsmaskinerna var ju inte heller fega, Small är ju cool, åttiotalet har flera fina men sedan kommer ju de där 90-talsboxarna... De tycker jag är LMs lågvattenmärke. Men sedan har de ju hämtat sig och en GS/3 är ju nutidens kaffeikon.
 

Boris

Well-known member
Jag tycker att den "gamla" Mistral var mycket snyggare än den nya som känns för överarbetad.

Nu förstår jag också varför GS3:an ser ut som den gör. Fast jag tycker fortfarande att den verkar vara bättre än den är snygg. Jag håller med MrBean där... :)
 

lupoo

Well-known member
Marus från 1939 är ju en helt osanolik studie i "funkis". Ser ju nästan skurptural ut, har det varit en fungerade maskin???

En 1-grupp Linea skulle inte vara helt fel...
 

MrBean

Well-known member
Marus'en är nog en av de skönaste maskiner jag sett å Mistralen d.ä en av de coolaste!
 

vanhoffen

Well-known member
Riktigt intressant läsning och läckra bilder.
Kul att få en inblick i maskinerna och (försöka) förstå konstruktinen:)
 

Tallinn

Well-known member
Sidan var ny för mig och så intressant att en timmas arbete nu på morgon blir arbete över lunch istället... F-sen vad lätt det är att fastna!
 

zix

Well-known member
Lite skrämmande kanske att GS3 ser nästan precis likadan ut som GS. Iallafall om man tycker att designen är lite mindre lyckad... ja ja. Surt, sa räven om rönnbären.
Skojig länk var det iallafall!
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,665
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp