La Spaziale Vivaldi II

Cheffalo

Hedersmedlem
T.o.m. fulare än min, om jag får säga det själv :D
Wesaft, jag vet inte mycket om denna apparat, ännu, men kanske får återkomma. Tror Maglite hinner föra dock ;)
 

wesaft

Well-known member
Cheffalo: det var mer en allmän fråga, Lars har ju läst på en del :)
Ni som såg min Solis ser ju likheten med de svarta sidorna och den graå fronten ;)
Det är insidan som räknas.
 

Tallinn

Well-known member
Utseendemässigt föredrar jag en stram maskin i blankt rostfritt men jag kan tänka mig att när man sitter där med en grym espresso i handen så är det den vackraste maskinen i världen!
 

Maglite

Well-known member
vet ni hur timern fungerar på det sättet med individuella kokare?

Jag är inte helt säker på detta, men jag kan spekulera lite efter att ha läst och begrundat. :cool:

Jag tror att timern bara ger samma "signal" som ett tryck på on-off-knappen. Och eftersom ångkokaren alltid slås på när maskinen slås på, oavsett tidigare läge på kokaren, så skulle jag tro att det är samma sak om man har den på timer.
 

Lars

Well-known member
Grattis Maglite! Jag tycker att den är grymt snygg! Är det svart du har beställt? Om jag beställer en kommer jag nog att vara riktigt pervers och ta en röd. Timern känns lite dyr, så det får nog vara så länge. Jag kommer inte ihåg vad du har för kvarn, men om jag uppgraderar från Giotton, så kommer jag att köpa en bättre kvarn också ganska snart. Vill inte ens tänka på hur bankkontot kommer att påverkas av detta :-(
 

Maglite

Well-known member
Japp, det blev en svart.

Eftersom jag har en helautomat idag så har jag ingen "riktig" kvarn. Men jag beställde en Macap M4 Steglös. Blir lite orolig när du säger att du ska uppgradera från din M4. Trodde nog att M4 var en bra kvarn.
 

treefinger

Well-known member
Japp, det blev en svart.

Eftersom jag har en helautomat idag så har jag ingen "riktig" kvarn. Men jag beställde en Macap M4 Steglös. Blir lite orolig när du säger att du ska uppgradera från din M4. Trodde nog att M4 var en bra kvarn.

Jag har också fått för mig att M4:an är en grym kvarn, men har inte testat den själv. Den fick väl nån award på coffeegeek som bästa kvarn i sin prisklass har jag för mig.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Japp, det blev en svart.

Eftersom jag har en helautomat idag så har jag ingen "riktig" kvarn. Men jag beställde en Macap M4 Steglös. Blir lite orolig när du säger att du ska uppgradera från din M4. Trodde nog att M4 var en bra kvarn.

Du vet hur det är med materialsporter och prylbögar :nowink:
 

Lars

Well-known member
Missförstå mig rätt ;-) Jag är otroligt nöjd med M4:an och jag tycker att den är fullt i klass med Mazzer Mini, bättre på vissa punkter (känsla i dosering t ex) och sämre på vissa (strömbrytare t ex). Om jag skulle köpa en ny kvarn i den prisklassen så skulle jag välja M4:an igen eftersom jag tycker att den är likvärdig och därmed mer prisvärd än Mazzer Mini.

Mina nuvarande kvarnfunderingar handlar om antingen Compak K10 i WBC versionen eller Macap MXK. Naturligtvis fullständigt vansinnigt för hemmabruk, men det är väl därför vi hänger på ett sånt här ställe ;-)
 

Lars

Well-known member
Macap MXK ligger faktiskt bara på 8-10 kg i timmen. Bönhållaren rymmer dock bara 1,5 kg. Blir till att fylla på ofta. Lite klent tycker jag...
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp