La Spaziale Vivaldi II

AA

Skottjägare
Tjenare,

Har ni sett några onlinehandlare som säljer denna spännande maskin i 230v utförande förutom Espressomania?

Jag blir mer och mer sugen på den ju mer jag läser om den.

Ha de´

/AA
 

Lars

Well-known member
Visst är det otäkt!

Nej, jag har inte sett den någon annanstans faktiskt. Det är säkert en grym maskin.

Jag går i uppgraderingsfunderingar och pendlar fram och tillbaka mellan QM Vetrano och Vivaldi II. Det är främst rotationspumpen och fast vattenanslutning jag vill åt. Flushandet kan jag leva med. Det känns dock som att Vivaldi II är mer maskin för pengarna.

Mina invändningar mot Vivaldi II:

- (För?) mycket elektronik
- Fläkten
- Oisolerade kokare
- Oisolerat ångrör
- Timerproblematiken

Invändningar mot QM Vetrano:

- Ganska dyr för att "bara" vara en H/X-maskin
- Lite väl hög
- Att Vivaldi II inte kostar mer än den gör...

Det skulle vara kul att diskutera VII:an över en kopp någon dag! Dessutom har du ju redan en "Vetrano-light" och jag är mycket intresserad av dina erfarenheter av denna.
 

AA

Skottjägare
Spiken i huvudet! Eller var det tvärt om...

Precis samma tankar som jag har cirkulerandes uppe i tomrummet merparten av dom vakna timmarna!

Vi får träffas över en kopp och diskutera.
Jag skickar ett PM den 5/4 när jag kommer tillbaks till Malmö från huvudstaden så kan vi bestämma träff.

Ha de´

/AA
 

Lars

Well-known member
Nice! Jag står och väger mellan Vetrano och S1 VII. Det känns som att man får mer för pengarna med VII:an men Vetrano är också en fin maskin. Får väl se var det landar.

Köper ni in maskinen från den svenska generalagenten eller direkt från fabrik?
 

wesaft

Well-known member
grymt Cheffalo, det verkar vara en läcker maskin.
gillar att man endast kan ha en liten kokare igång, miljövänligt, lättuppvärmt.
bara att sätta igång ångkokaren när den väl behövs.

vet ni hur timern fungerar på det sättet med individuella kokare?

går det att få den isolerad från er Cheffalo? (Du kan ju slänga ut det till till generalagenten eller fabriken som feedback)
 

Maglite

Well-known member
Jag funderade länge på timer, men bestämde till slut att det fick vara så länge. Som jag har förstått det så ska den vara lite lättare att eftermontera i de senare batcharna till USA. Får hoppas att det gäller den europeiska varianten också, om man nu skulle ändra sig.

Det är roligt att vara först :D, men lite läskigt, finns ju inte så många här att fråga om tips och råd då...
 

lupoo

Well-known member
Kul Maglite:) Nu kan vi vänta oss en utförligt och initierat omdöme av VII:an. Den kanske till och med ger Brewtusen ordentligt med pisk (men det kommer aldrig KG att gå med på):D. Nu är vi många som börjat att vänta.
 

Maglite

Well-known member
visst har den dubbla kokare...?
Japp.

Inget är som väntans tider. :nowink:

Måste passa på att tacka Cheff för att ni till slut lyckades få ihop dealen med grossisten. Känns bättre att beställa när man vet att man kan få service på grejerna om det skulle vara något.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp