250 gr påsar J & N på Bagel Deli

BABBA

Member
Här säljer dem 250 grams påsar med Johan & Nyströms kaffe och lite barista grejer. Har de flesta blandningarna. Ligger på St Göransgatan 67 i Stockholm :D
 

Massiv

Massivo utan o
om det är samma ägare som det var förut så kan jag påpeka att han är en jäkligt trevlig kille....o det är ju roligt att man blir trevligt bemött när man ska köpa lite gott kaffe.
 

HeMo

Well-known member
Dem har La Bomba , Isola, Bella, Orginale, Etipoisk Yiragecheffe och Monsun malabar www.johanochnystrom.se

Var förbi igår och köpte tre påsar, Isola, Orginale och Monsun malabar. Trevligt ställe, trevlig barista som bjöd på en god espresso (Bella). Känns bra att köpa originalpackat, min lokala kaffehandel säljer också 250 gr J&N, men de är ompackade.

En sak jag funderar över: Baristan sa att Monsun malabar inte är så bra till mjölk, utan gör sig bäst som espresso. Någon som vet mer om detta? Vad avgör om en böna är bra till mjölkdrycker eller ej?
 

treefinger

Well-known member
En sak jag funderar över: Baristan sa att Monsun malabar inte är så bra till mjölk, utan gör sig bäst som espresso. Någon som vet mer om detta? Vad avgör om en böna är bra till mjölkdrycker eller ej?

Beror väl på vem mjölkdrinken är till? Många verkar tycka att man bör använda en böna med kraftigare smak till mjölk, dock finns det självklart inget rätt och fel. Min gumma t.ex. tycker att malabaren är grym med mjölk, men så gillar hon lite snällare bönor också.
 

HeMo

Well-known member
Beror väl på vem mjölkdrinken är till? Många verkar tycka att man bör använda en böna med kraftigare smak till mjölk, dock finns det självklart inget rätt och fel. Min gumma t.ex. tycker att malabaren är grym med mjölk, men så gillar hon lite snällare bönor också.

Misstänkte att det inte är svårare än så....
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp