Problem med evakueringsrör

Greendale

New member
Det finns en risk att jag har klantat till det. Skulle rengöra min Gaggia Classic, fick hybris och skruvade loss muttern som evakueringsröret (decompression duct)sitter i. När jag sedan skulle gänga tillbaka muttern försvann den upp i maskinen. Finns det någon som vet vad jag ska göra? Skäms för min klantig/klåfingrighet.
 

treefinger

Well-known member
lätt hänt! Om du har tur så kanske du kan pilla ner den igen med någon sticka eller något sånt. Annars är det bara att öppna på ovansidan och lägga den till rätta därifrån. Väldigt smidigt, vet dock inte hur det är med garantin, om den bryts om man öppnar locket på ovansidan.
 

Greendale

New member
Tackar för snabbt svar. Ska genast testa! Jag tar en chansning gällande garantin. Just nu är min prio att få en kopp kaffe!
 

Greendale

New member
Nu har jag öppnat och lagt tillbaka skruven. Det gick väldigt bra. Tack för tipset treefinger. Tror inte att ingreppet påverkade garantin men det var hur som helst värt det. Nu funkar den igen.
 

treefinger

Well-known member
Nu har jag öppnat och lagt tillbaka skruven. Det gick väldigt bra. Tack för tipset treefinger. Tror inte att ingreppet påverkade garantin men det var hur som helst värt det. Nu funkar den igen.

Roligt att höra att det löste sig! Exakt samma sak hände mig när jag precis packade upp min Classic så jag vet hur det känns :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp