Öresunds-Jam

Carsten

Member
I lördags (10-Mar) deltog jag på den tredie Copenhagen Home Barista Jam. Der var mycket fint besøk af en världsmestere, nemligen Klaus Thomsen. Det var också min tredie CHBJ event, och de bliver bättre och bättre verje gang. De to siste gangen er det blevet holdt på Risteriets lager och - ja gät selv - risteri. Mycket interessant ställe.

Klaus viste sine utrolige färdigheter -imponerende mildest talt. Han var väldig ödmjuk och interesseret at att läre oss andre nörder nye tricks.

Bilder finns här:
http://flickr.com/photos/clauskunckel/sets/72157594582045151/

Tema for denne event var 'Back to the basics', dvs justering af kvarn, dosering, tamping, skumning och latte-art. The Surprise Event var en ide av Teeme, nämligen Signature drinks. Teeme och Klaus havde köbt en del olicka ingredienser, och ved lodtrækning kunne de 4 hold vælge ingredienserne och från disse producere en signature drink. Dommare var Teeme och Klaus. Väldig kul at se kreativiteten och hvor bra drinks der faktisk blev produceret.

Jag prätade med båda Teeme och Klaus om at arrangera en Öresunds-Jam, gärne i Malmö. Dan har jag redan pråtat med också och der syntes att väre bra stemning for en sädan event om vi kan hitta en kaffebar nogonstans i Malmö som vi väre värt.

Vad tycker ni ??
 

Joakim C

Well-known member
Det såg supertrevligt ut Carsten, man blir ju jättesugen på att jamma lite nu. Du får jättegärna höra av dig när det blir evenemang nästa gång i Cph, jag vill jättegärna träffa lite likatänkande danska nördar.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Vilket underbart jam i Köpenhamn! Till sommaren får vi se till att göra ett stort Öresundsjam.
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp