San Francisco

Jemo

Well-known member
jag ska spendera ett par veckor i san francisco med omnejd i april. är det någon som har varit där och kan rekommendera kafferelaterade sevärdheter/upplevelser. allt från kaffehak till återförsäljare av prylar är intressant.

(jag brukar åka till usa i jobbet en gång om året och varje gång har jag svårt att hitta bra kaffe. visserligen har det förbättrats något de senaste 5 åren, men det är fortfarande så att man oftast hamnar på starbucks och stillar koffeinbehovet helt utan glädje.)
 

Jemo

Well-known member
tackar för tipset. ritual roasters levde verkligen upp till förväntningarna. en av de absolut bästa espresso jag fått på lokal. t o m bättre än hemma. ett ställe med genuint kaffeintresserade på båda sidor om disken. skön atmosfär, alltid dagsrostat (de rostar i en hörna inne i cafélokalen), stort utbud (både att dricka där och att köpa med hem), väldigt trevlig personal.

i övrigt kan man säga att kaffeutbudet i san francisco är något bättre än i andra amerikanska städer jag besökt, dock långtifrån tillfredställande. det är svårt att hitta ställen som serverar riktigt bra kaffe. caffe trieste hade jag hört en del bra om. det var trevligt (bortsett från personalen som var väldigt oengagerad), men kvalitén på kaffet var endast marginellt bättre än på starbucks.
 

Forumstatistik

Trådar
14,657
Inlägg
155,657
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp