La Marzocco GS3

AA

Skottjägare
Då ringde Jens och meddelade att maskinen stod och väntade i Stockholm :)

Längtar redan till efter helgen...

/AA
 

Lars

Well-known member
Härligt! Skall bli kul att höra vad du tycker om den. Har du provkört en GS/3:a eller du köper "osett"?
 

AA

Skottjägare
Kolla och känna innan man pröjsar 49kkr?
Jag köper maskinen osedd! :)

Motsvarar den bara 75% av mina erfarenheter av LM så kommer jag bli mer än nöjd.

/AA
 

niad

Well-known member
Jag undrar hur min drömmaskin (för tillfället) Elektra A3 står sig mot en GS3. Kan man peka på något direkt som skulle göra att GS:en är värd tre gånger så mycket som Elektran. Elektran finns att få både med levetta och tidsautomatik så den delen är täckt.
 

Lars

Well-known member
Kolla och känna innan man pröjsar 49kkr?
Jag köper maskinen osedd! :)

Motsvarar den bara 75% av mina erfarenheter av LM så kommer jag bli mer än nöjd.

/AA

Låter som min pappa. Jag kommer ihåg när jag var med honom en gång när han skulle hämta en ny Volvo. Jag pekade på en likadan som stod utanför och sa "Där står ju en exakt likadan som du har köpt." varvid han svarar "Jaså, är det så den ser ut." Jag undrade om han inte hade kollat på en innan han köpte den och då var svaret "Skulle aldrig falla mig in att lägga ner mer än 10 minuter på ett bilköp."
 

Lars

Well-known member
Jag undrar hur min drömmaskin (för tillfället) Elektra A3 står sig mot en GS3. Kan man peka på något direkt som skulle göra att GS:en är värd tre gånger så mycket som Elektran. Elektran finns att få både med levetta och tidsautomatik så den delen är täckt.

Det går säkert att göra lika gott kaffe på A3:an, men det är lättare på GS/3:an där man har bättre koll på temperaturen.
 

AA

Skottjägare
Låter som min pappa. Jag kommer ihåg när jag var med honom en gång när han skulle hämta en ny Volvo. Jag pekade på en likadan som stod utanför och sa "Där står ju en exakt likadan som du har köpt." varvid han svarar "Jaså, är det så den ser ut." Jag undrade om han inte hade kollat på en innan han köpte den och då var svaret "Skulle aldrig falla mig in att lägga ner mer än 10 minuter på ett bilköp."

Jag köpte även min senaste båge okörd och osedd. Då snackar vi 5 st GS3:eek:r... (Den såldes dock förra veckan för att göra plats för en annan som jag dock skall provköra innan köpet!)

Oftast så har jag och det gäller säkert flera av oss redan bestämt oss när vi åker för att titta på något. Då finns det inte så mycket som kan få en att ändra på sig.

Jag hade absolut kunnat klara mig med mindre än en GS3:a men jag vet innerst inne att jag till slut kommer att äga en så varför vänta? :)

Ha de´

/AA
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp