Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 33 till 40 av 44
    Citat Ursprungligen postat av Söderkisen Visa inlägg
    Var i London i helgen. Slog en signal till London school of coffee för tips och dessa löd Flat White (17 Berwick Street), Fernandez and Wells (73 Beak Street) och London Bar of Market (nära London Bridge). Tyvärr hittade jag aldrig London Bar of Market, fick aldrig ngn adress.
    Borough Market? Monmouth har en butik i anslutning till marknaden (2 Park Street, SE1 9AB). Hade även tidigare ett kaffestånd på själva marknaden.

Var på Flat White och tog en dubbel espresso. Underbart!

Visst är dom bra. Tror jag hört dom använder en egen blandning från Monmouth. Rekommendarar också Fernandes & Wells i Soho.

Senior Member Mayhems avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    När jag var på Flat White i november använde de en egen blandning från Square Mile. Hörde aldrig riktigt vem som rostade åt Fernandez & Wells, tidigare hade de tydligen kört en egen blandning från Monmouth men bytt till något annat rosteri av kostnadsskäl. Mycket möjligt att situationen var densamma för Flat White.

Skall dit och dricka kaffe igen om två veckor
    Too much is not enough

Senior Member GLCs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    var på monmouth igår. Drack och köpte kaffe. Riktigt nice!

Både Flat White och Monmouth är trevliga ställen. Flat Whites kaffe kommer mycket riktigt från Square Mile.

Köpte också med mig kaffe från båda dessa ställen, tyvärr så har de blivit liggandes här hemma lite väl länge vilket är synd.
    Coffee is not my cup of tea.

Senior Member onymans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    håller med om Flat white och Monmouth men det finns ju massor med bra ställen som verkar ha dykt upp senaste året eller så, traskar man runt i soho så ser man alltid nåt nytt spännande, jag hittade Foxcroft and Ginger, på Berwick Street, samma gata som Flat White, fin synesso maskin, kaffe från monmouth och smarrig Egg Benedict.

denna lista verkar vara en bra resurs:

http://www.independent.co.uk/extras/...s-1903388.html

Senior Member Mayhems avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Var förbi drygt hälften av barerna på Gwilym's Disloyalty Card idag. Dock var själva stämpelkorten slut på de tre första ställena vi var på, så vi fick bara stämplar på den senare hälften... men det blir nog en tur till för att pricka in de som återstår
    Too much is not enough

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •