Tips i London?

Mayhem

Well-known member
Var hos Fernandez & Wells idag, deras mindre hål-i-väggen bar i gränden St Anne's Court. Första koppen var resans hittills bästa espresso. Snackade sedan kaffe med ägaren som råkade vara på plats för att testa en ny espressoblandning som de skulle byta till inom kort. Fick provsmaka en dubbel av denna också vilken höjde ribban ytterligare, verkligen fantastiskt bra espresso! Fick även reda på att deras kaffe rostas av Has Bean så skall försöka beställa denna blandning...
 

Jonskon

Member
tack för denna tråden, kommer besöka london i sommar, ska definitivt leta upp många av ställena från denna tråden. Hittade även denna sidan http://londoncoffeeguide.com/, verkar bra. Förra gången jag var i London var jag mest på starbucks vid st. vigo street, ett bra starbucksställe måste jag säga. Dock hittade jag Fernandez o wells lite senare, vilket gjorde att jag var där typ varannan dag. Det fanns ett annat ställe i närheten där också, Princi, ganska likt cafe nero i sthlm, fast bättre och lite mer att välja mellan.
 

Jonskon

Member
För de lyckliga som är i London eller ska dit så kan jag varmt rekommendera Monmouth coffee company på Monmouth Street. Kaffet och atmosfären när man kommer innanför dörren är svårslaget.

Ah, ursäkta mig, jag läste tråden innan sommaren, och kollade inte igenom den nu, det var ju redan tips om Monmouth...
 
Senast ändrad:

MachoDemon

Active member
Bakom en av utgångarna från Harrods - syns inte från gatan utan ligger bakom
rätt stort italienskt o bra

MEN CAFÉ NERO I ENGLAND ÄR ALLTID RÄTT - trots att det är franchisingkedja så är det jävligt
bra rakt igenom
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,632
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp