Malmö Kaffebaren på Väster

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Javisst! Folket bakom Kaffebaren på Möllevångstorget expanderar och slår upp en till bar på Engelbrektsgatan i centrala Malmö.
 

OlaA

Well-known member
Jag sprang på Johan från kaffebaren när jag var hos Hannes. Han berättade att den 9 maj var satt som öppningsdatum. Det var inte helt spikat men det var vad han siktade på just nu.
 

Lars

Well-known member
En tanke som slog mig. Är maskinen inkopplad? Vem sköter annars det när Brine är i Staterna? En riktig nagelbitare ;-)
 

zero

Active member
troligtvis på torsdag,maskinen står där och är redo att pumpa ut massa kaffe.
kom gärna förbi för en titt,ska vara där och plocka hela veckan.
snart snart
 

Tan76

Active member
På G!

Tittade förbi idag vid femtiden, inte öppet men blev insläppt :D

Maskinen är färdig installerad och fungerar nu mycket bra - fick provsmak två koppar :) Mycket fin crema, dock lite bitter men inkörningen är inte riktig klar.

Imorgon (fredag) vid 12 tiden ska dörrarna öppnas på riktig :eek:hmy:
 

Lars

Well-known member
Tan76, off topic, men jag undrar om det är den gode Mattias som har "lurat" in dig i Tre Indier-träsket? Ett väldigt bra kaffe! Kör du det som brygg, press eller annan metod?
 

Tan76

Active member
"Off topic, men jag undrar om det är den gode Mattias som har "lurat" in dig i Tre Indier-träsket?"

Nog är det Mattias alltid men jag ska inte säga så mycket. Har "bara" avnjutit det på Te & Kaffehuset än men nästa paket blir med all sannolikhet indiskt, dock då i form av mocka :(
 
C

cj53x11

Guest
Spännande värre, ska leta mig dit snart! Hur länge har dom öppet, och vad är det för bönor som gäller?
 

Joakim C

Well-known member
Är det öppet på söndag månne? Isåfall ska nog både Kaffebaren och Lilla Kafferoseriets nya maskin invigas då. Man kommer nog att va rätt taggad efter lördagens eskapader på Kahls rosteri så jag tror det är en plan.
 

bing

Member
Var där igår, och blev trots höga förväntningar väldigt positivt överraskad. Framför allt så har ju den gatstumpen alltid varit en baksida till lilla torg, men känns helt plötsligt som en framsida tack vara några bord och stolar.
Det vilade något nästan parisikt över det hela, vilket i min bok är så bra det blir.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp