Malmö Kaffebaren på Väster

C

cj53x11

Guest
Yup, då har man varit där! Kanonställe helt enkelt. Slår sig rätt in på topp-3!

Helt otroligt egentligen att det finns (åtminstone?) tre stycken La Marzocco och en Synesso inom en radie av 200m i Malmös citykärna. Det måste vara någon form av världsrekord?!
 

lupoo

Well-known member
Helt otroligt egentligen att det finns (åtminstone?) tre stycken La Marzocco och en Synesso inom en radie av 200m i Malmös citykärna. Det måste vara någon form av världsrekord?!
Svenskt rekord absolut (och kanske även världsrekord), vissa har det bra:angry: . Vi väntar nu att detta sprider sig upp över landet. Hmm får försöka få in Malmö som tänkbart semestermål i sommar.
"Hej ungar skall vi inte åka och titta på det där höga huset och den där långa bron istället för att åka till Astrid Lindgrens Värld?";)
 

Molarin

Well-known member
Har varit hos Kristian några gånger nu. Underbart ställe, särskilt uteserveringen.

Har bjudits affogato, espressino, cappuccino och macchiato. Affogaon var klart mest intressant, med citrusglass från Bar Italia (Limonelli?).

Nu kan ni förresten hämta RiktigtKaffe-kort på kaffebaren på Väster!

Träffade OlaA där i dag och jag tror att han plockade på sig några...
 

Taz_1999

Member
Jag var där idag och provade en stor Latte som var riktigt bra.

Nämnde återigen min tokiga kompis som driver en site om kaffe - "Ah", säger killen glatt, "Han var här igår och lämnade lite RiktigtKaffe-kort", som han sedan visade mig.
 

WannaBean

Active member
LOL

För att gå tillbaka on-track sätter jag en peng på Waynes eller Espresso House. Det finns ju bara två Espresso House inom en sprutspya därifrån, så det borde finnas plats för ett till.
 

zero

Active member
Nya ägare

Från den första mars tar de nya ägarna över,hoppas det blir mycket kärlek och mycket folk.
Lycka till!
 

WannaBean

Active member
GV kan verkligen behöva ett kaffetillskott nu! Ingen som hört något? Ogrundade rykten är också välkomna... :)
 

Molarin

Well-known member
Jag hörde att Starbuck´s skulle börja lite smått i Sverige men att kaffebaren på Väster var lite för stor...
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp