Kaffepods???

Nasse

New member
Hej

Är det någon som vet var jag kan köpa kaffepods med "vanligt" kaffe, INTE espresso? Helst i Sverige eller på en sajt där det är enkelt och säkert att beställa från.

Jag finner ingen...:(
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Nej. Du kanske tänker på Philips kaffesystem? Vet ej var man hittar påsar till den, faktiskt.
 

jb

Well-known member
Kallas också för Soft-pods.
Vet (tror inte) att det ännu finns någon som säljer sådana i Sverige.

Om jag är rätt informerad säljs Philips Senseo ännu inte i Sverige och att man skapat detta tillsammans med något rosteri dvs. begränsat tillgång på softpods än så länge.
 

Nasse

New member
Senseon finns i Sverige!

Kallas också för Soft-pods.
Vet (tror inte) att det ännu finns någon som säljer sådana i Sverige.

Om jag är rätt informerad säljs Philips Senseo ännu inte i Sverige och att man skapat detta tillsammans med något rosteri dvs. begränsat tillgång på softpods än så länge.

Senseon och kaffet går numera att köpa i Sverige på www.kaffewelt.se men det är väldigt dyrt än så länge...

Vi har Senseo maskinen och är supernöjda! Så enkelt!:D
 

Molarin

Well-known member
Skulle också vilja veta... Iochförsig heter podsen ESE (Easy Serve Espresso) men det måste ju gå att få till goda lungo iallafall.

Någon som vet något?
 

mr. mathoni

New member
Hej,
Kaffepods kan du köpa hos mathoni i Åmål (info@mathoni.se).
De har just nu tre olika smaker ( regular, dark roast och auslese) och när du köper ett service-abonnement får du varje månad tre påsar (eller mer) hemskickat. Så blir det aldrig slut på kaffet!
Om du har inte den kaffebryggare kan du köpa den hos mathoni också.
 

zordax

New member
Har precis köpt en podbryggare på enkrona.se men ese standarden passar inte riktigt (de är lite för små) nån som vet vart det finns större i diameter?
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp