Kul maskin på blocket! (och andra ställen)

Pac

Maskindoktorn
Hämta låter som en bra idé men skicka...??? :nowink: Jag tycker att den passar bra hemma hos mig med.

Äh skämt åsido mayhem, om du vinner den så hör av dig, det är klart jag hjälper till. :)
 

henrico

Well-known member
...undrar vem den andra parten var. :)

Vad kostar en Ditting ny? 4700 ex moms och inropningsavgift var ju inte direkt gratis.
 

Mayhem

Well-known member
Åhh, jag glömde visst bort den auktionen! Fast lika bra det kanske, håller på att planera ett par uppgraderingar på Linean just nu och det kommer kosta en slant också...

Vad kostar en Ditting ny? 4700 ex moms och inropningsavgift var ju inte direkt gratis.
Räkna med en tre-fyra gånger det priset så är du nog ganska nära sanningen.
 

MrNoOne

Well-known member
Det finns en kvarn på blocket för 4000:-

http://www.blocket.se/stockholm/Expresso_maskin_och_kaffekvarn_28137716.htm?ca=23_16&w=3

Har mejlat för att fråga om korrekt modellbeteckning men har bara fått svaret "kaffekvarn Italienska Macap 2007-2008".

Jag undrar nu om någon kan tänka sig uttala sig om vilken kvarn det kan röra sig om?

Efter att ha spanat in Monteriva så får jag ner alternativen till 2 om man tittar på bilderna. (MACAP MXA) och (MACAP M7K C83).

Fanns dessa modeller 2007-2008 eller är det en föregångare till en av de ovan nämnda? Har någon en sådan kvarn och vad tror ni det kostar med ett par nya skivor?
 

MrNoOne

Well-known member
Att döma av deras usla bild skulle jag säga att det rör sig om någon variant på MX, finns typ sju olika (MX, MXT, MXA, MX 900, MXT 900, MXA 900, MXK) om du tittar på Macaps hemsida. M7 har en lite annorlunda spillbricka.

Ja just det, spillbrickan skiljer lite. Så, man undrar ju om 4k plus nya skivor är värt priset. En sprillans ny MXA hos Monteriva kostar ju cirka 7k och då har man garanti med mera på köpet.....

Man kanske skall hoppa denna och se vad som väntar runt hörnet..
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp