Kul maskin på blocket! (och andra ställen)

Wilderwein

Well-known member
ECM maskinen är det jag som säljer, den blev tyvärr för stor för köket... Men det är en riktigt häftig maskin. Kom över och kika på den.

/K
 

MrNoOne

Well-known member

Tror de menar 1000 spänn styck. Frågan är vad de menar "har byggts om till att använda puckar". Ny instats i portafiltret? Så, att bygga om den igen borde helt enkelt vara "använd medföljande portafilter. (De kanske har slängts?)

I vilket fall som är det en billig peng. 2k, man kanske skulle åka upp och hämta dem och dela ut till släkten?
 

Mayhem

Well-known member
Frågan är vad de menar "har byggts om till att använda puckar". Ny instats i portafiltret? Så, att bygga om den igen borde helt enkelt vara "använd medföljande portafilter. (De kanske har slängts?)
På de flesta maskiner som kan byggas om på detta sätt brukar det även involvera att man byter spridarfilter och kanske ytterligare delar i botten på gruppen för att få bättre passform runt kapseln. Om de inte sparat originaldelarna som byttes ut finns det risk att det kostar åtminstone ett par hundralappar att köpa som reserv.
 

MrNoOne

Well-known member
På de flesta maskiner som kan byggas om på detta sätt brukar det även involvera att man byter spridarfilter och kanske ytterligare delar i botten på gruppen för att få bättre passform runt kapseln. Om de inte sparat originaldelarna som byttes ut finns det risk att det kostar åtminstone ett par hundralappar att köpa som reserv.

Ah, tack för upplysningen :D
 

shamanen

Member
skitigt golv ? Nej jag kan lova dig att mitt golv är rent,plastmattan har dom mönstren i sig, så nu behöver du inte känna smutsiga tankar längre :nowink:
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp