Kul maskin på blocket! (och andra ställen)

MrNoOne

Well-known member
Ber om ursäkt för kommentaren om skitigt golv, men det kändes "fel" att se en kaffekvarn på golvet. Ett foto på den ståendes på ett bord eller liknande hade säkert uppfattats som mer seriöst. Jag har redan en bra kvarn, men hoppas du får en köpare, placering till trotts :D
 

Gringubben

Well-known member
Känns väl som ett ganska rimligt pris, den har ju antagligen ett antal år på nacken då den är en "Classico" som inte har ång- och vattenrör på kulled. Har flera kompisar som köpt likvärdiga paket med Isomac Millennium runt samma pris.
Håller inte riktigt med. Tillbehör för runt 800 plus en kvarn. Om kvarnen är Rocky eller bättre så går maskinen för typ 2500. Spöar en Silvia alla dagar i veckan. :) Även de dåliga dagarna.
 

bauta

Well-known member
Det var en minimoka 207 som hängde med. Vet inte hur den står sig mot rocky: kanske likvärdig?
Nakenfilter och alla andra tillbehör så det blev en bra affär, trots att den saknar kulleder och har ett antal år på nacken. Kanske det går att eftermontera kulleder?
Iaf en bra uppgradering för särbons silvia.
 

henrico

Well-known member
Grattis till bra affär. Kulleder är överskattat, det som är bättre på nya däremot är att ångrör och hetvatten är isolerade.. :) Jag har en Giotto Classico som gått som tåget i tre år nu. Det enda jag har kompletterat med är ett litet "handtag" till ångrör för att inte bränna sig (700754 här http://www.espresso-solutions.co.uk/page.asp?b=ECM&p=68#diagram ) samt en ny ventil för ångan då den gamla började läcka.

Jag beställde två ventiler och lite blandade packningar och lite annat smått och gott från just espresso-solutions och det kostade en tredjedel av priset på Monterriva - värt att komma ihåg om du behöver göra något med maskinen. :)
 

henrico

Well-known member
Njae, fast jag tror inte du får på dem på en classic. På en classic så sitter ångröret horisontellt ut från själva maskinen, det isolerade från premium sitter vertikalt direkt under själva ångvredet. Såg tyvärr att det verkar som de slutat skeppa utanför UK. :(

Men som sagt, det är ingen stor sak och jag har aldrig stört mig på det personligen förutom innan jag hade lite gummi/flärp att hålla i. :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp