Kul maskin på blocket! (och andra ställen)

onyman

Well-known member
Jag tror MrNoOnes kvarnar är borttagna från försäljning, ej till salu längre. Han fick kalla fötter på mahlkönig60n och.....ja nåt fel blev det :)
 

MrNoOne

Well-known member
Jupp, det är jag som säljer. Satte ut den då jag siktade på en annan kvarn som dock inte längre är aktuell, annonsen står kvar. Den maler fint men jag vill modifiera ett par mindre saker så att malning till espresso blir mindre bökigt. Har semester från och med fredag så nu har jag tid, men har även köpare så jag är lite kluven om den skall stanna eller bytas.
 

sjöbod

Well-known member
jag tror dom flesta av oss började med en mindre bra maskin. och inte köpte proffs maskin som sitt första köp
sen så har jag lite problem med att få jobbet att dra fram en 3 fas och vatten till mig.

Jag har inte förespråkat proffsgrejer som första köp.
Jag vill bara bestämt avråda att köpa Isomac, speciellt kvarnen med kvarnhuset i plast och den statiska malskivan ipressat i en underdimensionerad perforerad
plastskiva som spricker, det är bara en tidsfråga när.
Har själv spräckt 2 st. och ett kvarnhus trots helt korrekt handhavande.
Jag har svårt att inte protestera när någon rekommenderar Isomac, även som första maskin.
Isomac hör hemma i soptunnan eller återvinningsstationen.:angry:
 

Kaffekrooken

Active member
Håller med, man vet inte om man ska skratta eller gråta.
Jag har inte förespråkat proffsgrejer som första köp.
Jag vill bara bestämt avråda att köpa Isomac, speciellt kvarnen med kvarnhuset i plast och den statiska malskivan ipressat i en underdimensionerad perforerad
plastskiva som spricker, det är bara en tidsfråga när.
Har själv spräckt 2 st. och ett kvarnhus trots helt korrekt handhavande.
Jag har svårt att inte protestera när någon rekommenderar Isomac, även som första maskin.
Isomac hör hemma i soptunnan eller återvinningsstationen.:angry:
 

onyman

Well-known member
Ex moms betyder inte att de inte betalar in momsen: moms och frakt läggs på. om du är företagskund kan du sen få tillbaka momsen från staten när du redovisar kvittot/fakturan (ett sk moms kvitto).
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp