Kul maskin på blocket! (och andra ställen)

Jacob

Well-known member
Ja visst är det en Anfim Best på bilden? Jag ringde säljaren, och det rörde sig tydligen istället om en Coffee Queen Mini. Den ska ha samma skivor som den stora modellen, vilken det nu är... Med den knapphändiga informationen slog jag ändå till! :) Den var bara använd några gånger som lånekvarn, då han servade sina kunders kvarnar.

Hittade en annan Coffe Queen-kvarn på blocket. Det ser onekligen ut som samma kvarn som Anfim Best...

http://www.blocket.se/ostergotland/Kaffekvarn__coffee_queen__39426152.htm

 

Oskar L

Member

En Brasilia RR-45. Jag gissar att den är jämngammal med espressomaskinen av samma märke i annonsen, och att den således har ett antal år på nacken. Addera en grundlig rengöring och kostnaden för ett par nya malskivor. Känns inte som ett fynd direkt. Du kanske kan testa att ringa om ett par veckor när säljaren har fått en sk "reality check" i form av en tyst telefon, och se om priset går att förhandla ner...

Här kan du läsa lite om den. http://www.brasilia-coffee.co.uk/rr45.html
 

kafferookie

Well-known member
Ja, du. Jag väljer ju den här tio gånger av tio i stället för rocky.
jag mailade och frågade lite om den, jag bor ju i borås. Var kan man beställa nya skivor till en sådan maskin? är det svårt att byta? något annat man bör kolla innan man isåfall köper. Och jag har inte tänkt att ge 3500, vad är rimligt att ge för den om skivorna behöver bytas?
 

Gringubben

Well-known member
jag mailade och frågade lite om den, jag bor ju i borås. Var kan man beställa nya skivor till en sådan maskin? är det svårt att byta? något annat man bör kolla innan man isåfall köper. Och jag har inte tänkt att ge 3500, vad är rimligt att ge för den om skivorna behöver bytas?
Den här finns kvar och är ett bättre fynd prismässigt.
http://www.blocket.se/goteborg/Kaffemaskiner_till_vrakpris_40653645.htm?ca=20&w=3

Edit: Santosen alltså. Jämförbar med den andra.
Det finns en lista på shoppingforumet med webshoppar. Där finns de som säljer skivor.
 
Senast ändrad:

j:son

Well-known member
Ja själv har jag ju i alla fall kört 30 mil enkel resa för att hämta lite roliga grejer.
Men väntar man till det hamnar i hemkommunen blir det nog inte så många fynd under en livstid. :)
 

j:son

Well-known member
Det håller jag inte alls med om.
Det finns såklart highs and lows precis som hos alla fabrikat.
Att generalisera är inge bra.

Jag hade en TEA i flera år. Den skänkte mig och vännerna mycket glädje.
 

Gringubben

Well-known member
Ja själv har jag ju i alla fall kört 30 mil enkel resa för att hämta lite roliga grejer.
Men väntar man till det hamnar i hemkommunen blir det nog inte så många fynd under en livstid. :)
Du tänker på RR45:an för 500 i Karlstad?
Ja, för mig skulle det väl bli i runda slängar 1000 spänn i soppa.
Vore jag kvarnlös så hade jag nog slagit till, men göra förtjänst på den kanske blir jobbigare så det blir värt tiden etc.
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,693
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp