Kul maskin på blocket! (och andra ställen)

lolgun

Well-known member
En inte speciellt billig (8000) men intressant Compak, en hybrid mellan dosator och direktmalande http://www.blocket.se/ystad/Direktmalande_och_doserings_kaffekvarn_27980937.htm?ca=11&w=3
"En till två doser kan vara förmalda" står det. Har aldrig sett sådan förr men det låter ju som en trevlig kompromiss.

Den heter A8 Automatic och jag tror Compak kommer att släppes 2 nya modeller innan slut av juni baserade på detta design. Sj tycker det är ganska fullt, så jag hoppas inte.
 

PF013

Well-known member
Lutningen på doserarlocket verkar stämma med en K8 i alla fall. Oavsett, Compak eller inte, så är det med mycket stor sannolikhet ett fynd.
 

Pac

Maskindoktorn
10 lök för en E61 legend är inget farligt pris alls. Den verkar behöva en grundlig restaurering för att nå upp till sin forna storhet.
 

GLC

Well-known member
Notera kan att den första länken visar en bild på nya Silvian, men har använts i 4 år. :)
 

onyman

Well-known member
10 lök för en E61 legend är inget farligt pris alls. Den verkar behöva en grundlig restaurering för att nå upp till sin forna storhet.

Jag köpte E61 Legenden, ja den är ganska sunkig, men helt fungerande och hel, en rejäl restaurering/moddnings övning väntar. Jag råkade visst köpa en GS3 också, ketchup effekt kallas det visst!? :)
 

Pac

Maskindoktorn
Jag köpte E61 Legenden, ja den är ganska sunkig, men helt fungerande och hel, en rejäl restaurering/moddnings övning väntar. Jag råkade visst köpa en GS3 också, ketchup effekt kallas det visst!? :)

Grattis onyman! Legenderna är enkla maskiner att jobba med som gör riktigt bra kaffe. De behöver regelbunden service eftersom de har så många rörliga delar. Kommer den att landa på ett Café så småningom?

Och en GS3'a? Hade de en GS3 de ville sälja också?
 

sjöbod

Well-known member
Grattis onyman! Legenderna är enkla maskiner att jobba med som gör riktigt bra kaffe. De behöver regelbunden service eftersom de har så många rörliga delar. Kommer den att landa på ett Café så småningom?

Och en GS3'a? Hade de en GS3 de ville sälja också?

GS3àn var kanske gömd i Legenden ?
 

Danne543

Member
Vågar man köpa en gaggia classic 5-6 år från blocket, som de säger fungerar helt felfritt? tror ni chansen är stor att den börjar krångla i framtiden då den är hyffsad gammal samt om man kanske behöver byta delar, eller är det bara att köra?

Mvh
 

Mayhem

Well-known member
Vågar man köpa en gaggia classic 5-6 år från blocket, som de säger fungerar helt felfritt? tror ni chansen är stor att den börjar krångla i framtiden då den är hyffsad gammal samt om man kanske behöver byta delar, eller är det bara att köra?
Ptja det beror ju helt på hur väl omhändertagen den varit. Fråga hur ofta de bakspolat med rengöringsmedel och om de kalkat av maskinen regelbundet, har de ingen aning vad du pratar om kan man anta att skicket internt inte är någon höjdare även om den ser ren och fin ut externt. Sedan kan det förstås fortfarande vara ett kap om priset är rätt och du inte är rädd för att själv utföra eventuellt underhåll, reservdelar går nog att få tag i till ganska låga priser men tveksamt om det är värt att lämna in på service.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp