Kul maskin på blocket! (och andra ställen)

martink78

Well-known member
Oj, det gick fort.. Men det är klart för 1000/st så går det väl fort.. hade man bara haft plats så hade jag gärna satsat på levan..
 

lolgun

Well-known member
Lite irriterande att allt billigt skoj i maskinväg ska finnas i 08-området.

Eller tur. :blush:

sheesh, vad säga du? Jag ha sökt efter ett kvarn för en månad nu och det finns inget som dycker upp som är intressant.

Espresso maskiner kanske, men kvarnar känns som guld här.
 

idea

Well-known member
Håller med, det verkar vara kvarnar som är heta. Har min maskin ute nu men råkade lägga upp en bild där min kvarn fanns med också. Samtliga som hört av sig har frågat om jag vill sälja kvarnen men ingen har varit intresserad av maskinen.
http://www.blocket.se/goteborg/Espressomaskin_LaCimbali_M30_27658590.htm?ca=15&w=1

http://www.riktigtkaffe.se/showthread.php?t=9521

Lite förvånande med tanke på att jag trodde att en bra maskin till ett bra pris skulle vara enkel att sälja. Visserligen kan den kräva lite omvårdnad men priset är satt så man tom skulle kunna byta vibrationspump och ändå "gå plus".
 

henrico

Well-known member
Jag sällar mig till skaran som mailat om kvarnen.. :-D

Jag tror lite av problemet är att många köper en BRA maskin och sedan börjar irritera sig på att sin "lilla" (om än bra) kvarn inte riktigt är av samma kaliber. Framförallt tror jag det gäller större kvarnar av doserlessmodell som ju är ganska ovanliga på Blocket, större dosermodeller som gått på cafe/restaurang är det ju bra utbud på.

Sen tror jag att direkt när man har maskiner som KRÄVER fastvatten/fastavlopp/trefas så blir antalet personer som kan köpa maskinen oerhört mycket mindre. Jag själv skulle gärna ha en tvågruppare, med trefas, fastvatten och fast avlopp, men det går ju inte riktigt fysiskt där hemma. :(
 

lolgun

Well-known member
Lite förvånande med tanke på att jag trodde att en bra maskin till ett bra pris skulle vara enkel att sälja. Visserligen kan den kräva lite omvårdnad men priset är satt så man tom skulle kunna byta vibrationspump och ändå "gå plus".

+1

Här är mina egen, och jag har bytat ut allt och det är som ny. Och vill ni veta hur många bud jag har fått på det? Inte den enda.

Helt otroligt. IMHO francis francis är en död varumärke och jag kommer inte att sänka pris bara 'att sälja' det. Jag har investerade för mycket tid/pengar och försöka sj att 'break even'.

Det finns lite över en månad kvar på annonstiden sen kommer jag att söka efter ett bra hem hos mina vänner om ingen vill köpa det. Jag skulle gärna ge bort den till en av mina kompisar som behöver det istället att säljer det för skambud.

Kvarnar däremot är fortfarande som guld.
 

henrico

Well-known member
Mmm, jag mailade på den där förut men var förmodligen för sen... :(

Visst fungerar en hopper från Mazzer mini även på Super Jollyn?
 

martink78

Well-known member
Hehe.. ja jag ringde och erbjöd mig komma och titta strax efter att annonsen sattes in eftersom den finns bara ett stenkast från mig (och ännu närmare HE). Tyvärr skulle han natta småttingar och ville inte ha besök men jag skulle få komma förbi i morgon bitti.. :)
 

henrico

Well-known member
Hehe.. ja jag ringde och erbjöd mig komma och titta strax efter att annonsen sattes in eftersom den finns bara ett stenkast från mig (och ännu närmare HE). Tyvärr skulle han natta småttingar och ville inte ha besök men jag skulle få komma förbi i morgon bitti.. :)

Buhu.... Det var väl ett sätt! Du som redan har en K6a! ;)
 

lolgun

Well-known member
Sant!!! jag mailade strax efter annonsen oxo men har inte hört nån pip alls. Vill ha kvarn om du köp inte det martin!
 

martink78

Well-known member
Vi får väl se, jag är egentligen sugen på en vario home faktiskt, men den här var lite för intressant för att inte ringa, speciellt när den finns så nära.
 

henrico

Well-known member
Finns ju alltid en hacka att tjäna genom att köpa den eftersom 1500 är väldigt lågt om den är i bra skick!

Jag hade lätt gett mer. :-D
 

martink78

Well-known member
Sorry, Mazzern är såld till undertecknad! Blev 2000:- till slut eftersom det var fler som var intresserade. Men den är i väldigt gott skick, ser nästan ny ut bredvid k6:an, fick t.o.m betyget "snygg" från min bättre hälft..
Synd bara att det är dosator.
Så svängde jag förbi HE och hämtade hem min Cunill också så räkna med att det kommer att säljas av lite kvarnar framöver.

Det kniviga frågan är nu vilken som blir kvar av k6:an och Mazzer, ett slitet yttre utan dosator mot ett fint yttre med dosator.. hmm..
 

kellogs

Well-known member
Sorry, Mazzern är såld till undertecknad! Blev 2000:- till slut eftersom det var fler som var intresserade. Men den är i väldigt gott skick, ser nästan ny ut bredvid k6:an, fick t.o.m betyget "snygg" från min bättre hälft..
Synd bara att det är dosator.
Så svängde jag förbi HE och hämtade hem min Cunill också så räkna med att det kommer att säljas av lite kvarnar framöver.

Det kniviga frågan är nu vilken som blir kvar av k6:an och Mazzer, ett slitet yttre utan dosator mot ett fint yttre med dosator.. hmm..

Ta den som mal bäst :p
 

lolgun

Well-known member
fan oxo!!! Grattis men förstår jag är avundsjuka som det var den första SJ jag har sett på Blocket i 08!

ute med K6:n in med SJ säga jag. Och sen modda om det till doserless och då blir den riktikt snyggt.
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp