Isomac Relax, nått att ha??

Lorito

New member
Funderar på att köpa en Isomac Relax, verkar har allt man vill ha, dubbla kokare etc. Någon som har den? vad är bra? dåligt?

Ser att de billigare Isomac får lite kritik härinne, gäller det månne Relax också? På CoffeeGeek forum får den väldigt bra reviews verkar det som.
 

Massiv

Massivo utan o
det finns betydligt bättre alternativ.Giotto,andreja premium,vibiemme m.m. Men akta dig för Isomac,för att slippa huvudvärk.....
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Funderar på att köpa en Isomac Relax, verkar har allt man vill ha, dubbla kokare etc.

Den har inte dubbla kokare. den har inte rotary pump. Den har inte ett ångrör som räcker till mig i alla fall, och inte ångtryck heller.

Vad den har vete sjutton, inget som jag vill ha i alla fall. ;)

Då skulle jag hellre ta en Giotto eller en Andreja.:cool:
 

Lorito

New member
Tack för synpunkterna! Relaxen har inte dubbla kokare såg jag med till sist. illavarslande om ingen är nöjda med Isomac maskinerna....

Giotto kanske är ett bättre val, definitivt snyggare ;)Den verkar lätt använd om man läser lite. Nån som har synpunkter på om man kan/bör ha på den 24/7? tar väl lite tid att värma upp den?
 

lupoo

Well-known member
Nån som har synpunkter på om man kan/bör ha på den 24/7? tar väl lite tid att värma upp den?
Den samlade vetskapen på forumet har i någon tråd (orkar inte leta upp den..) kommit fram till att timer är bra (skall sätta en på min maskin så fort jag orkar :blush: ), detta för att hushålla med energi och inte späda på miljöpåverkan mer än nödvändigt.
Att värma upp en större ex.vis E-61 maskin så att den är genomvarm och go tar ca 40 - 50 minuter. Går nog att snabba på detta något genom att pumpa vatten genom gruppen i början av uppvärmningen.
 

Tallinn

Well-known member
Det finns en lösning som är överlägsen timer, anpassar sig till variationer i dygnsrytm, inte stökar till miljön i köket etc. Man låter flickvännen som går upp först sätta på maskinen...
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,632
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp